Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
DB Schenker Rail a jeho logistické řešení ušité na míru zákazníkům v relaci nákladních železničních přeprav mezi Evropou a Asií
Rajnoch, Jan ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Po staletí byly Hedvábné stezky mezi Evropou a Asií spojnicí východních a západních mocností a zároveň sloužily jako kanál pro výměnu zboží dvou rozdílných světů. V průběhu uplynulých desetiletí objem mezinárodního obchodu mezi Evropou a Asií rapidně narostl a každoročně promítá na námořních relacích více než 10 mil. přepravených TEU. S postupem doby jak bylo hedvábí, koření a další dříve tradiční zboží nahrazeno notebooky, tablety a součástky do aut se přirozeně změnila i povaha požadavků na nové logistické řešení. V současné době je společnost DB Schenker Rail evropským lídrem v oblasti nákladní železniční dopravy a potřebuje udržet své klíčové postavení. Nicméně DB Schenker Rail se soustředí nejen na evropský trh, ale rovněž vyvíjí snahu využít nových obchodních příležitostí v oblasti nákladních železničních přeprav mezi Evropou a Asií. S ohledem na tuto problematiku byla vyslovena otázka: Jaké jsou požadavky zákazníků dnes a jak budou tyto požadavky vypadat zítra v relacích nákladních železničních přeprav mezi Evropou a Asií? Výsledkem je popis několika aplikovaných logistických řešení, které vyhovují měnící se povaze zákaznických požadavků nákladní železniční přepravy.
Využití ruských železnic pro obchod mezi EU a asijským kontinentem
Rajnoch, Jan ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Zamarski, Tomáš (oponent)
Záměrem bakalářské práce je poukázat na nevyužitý potenciál ruské železniční sítě v kontextu euroasijské dopravy a obchodu. V současné době značné množství zboží mezi Evropou a Asií je přepravováno skrze námořní dopravu. Navzdory dávnému věhlasu Hedvábných stezek obchodní aktivity ve vnitrozemí Euroasie uvadly a přeprava skrze Suezský průplav tak nabyla téměř monopolního postavení. V první části se zaměřuji na argumenty podporující význam ruských železnic jako nového možného doplňku pro stávající námořní dopravu. Dále se zabývám mezinárodními projekty týkající se problémů a perspektiv přepravy po Transsibiřské magistrále. Hlavní část mé práce je věnována komparaci železniční a námořní dopravy mezi Evropou a Asií. Na základě této použité metody se v závěru pokusím stanovit do jaké míry může ruská železniční síť konkurovat stávajícím námořním trasám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.