Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zahraniční obchod - Případová studie Brazílie
Poche, Benedikt ; Maitah, Mansoor (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Předmětem mé diplomové práce na téma Zahraniční obchod případová studie Brazílie je souhrnná analýza a vyhodnocení zahraničního obchodu Brazílie za vybrané časové období, včetně socioekonomické analýzy prostředí. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení pojmů a souvislostí spojených s oblastí zahraničního obchodu. V praktické části je nejprve analyzován zahraniční obchod Brazílie, jeho vývoj a změny v teritoriální a komoditní struktuře. Praktická část dále obsahuje analýzu obchodní výměny zboží s hlavními obchodními partnery Brazílie se zaměřením na komoditní strukturu vývozu a dovozu. V závěrečné kapitole je poté proveden celkový souhrn.
Bariéry elektronického nakupování
Lech, Josef ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat rozvíjecí se oblast elektronického nakupování, identifikovat bariéry a navrhnout řešení, či opatření vedoucí k eliminaci překážek, konkrétně pro eShop O2.cz. K dosažení cílů bylo využito teoretických východisek vypracovaných na základě samostatného studia tematicky zaměřené odborné literatury a dostupných informačních zdrojů. Praktická část byla tvořena za využití dotazování a to jak v elektronické, tak osobní rovině. Získaná data byla analyzována, aby bylo možné ověřit stanoveného hypotézy. Výsledky z dotazníkového šetření poukázaly na nedostatečnou komunikaci bezplatné dopravy a platebních metod eShopu O2.cz, zároveň byla učiněna doporučení pro zlepšení konverzní míry mezi návštěvností a dokončenými objednávkami.
Vliv asijské kultury na podnikání - případová studie čínské kultury
Uhlíková, Aneta ; Maitah, Mansoor (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Tato práce je zaměřena na popsání vlivu asijské kultury na podnikání, se zaměřením na Čínu. Analyzuje kulturní rozdíly a poukazuje na důležitost kultury v podnikání. V teoretické části jsou zmíněny ty nejdůležitější pojmy a vše, co se kultury týká. Je zde zkráceně definováno, co to kultura vůbec je, jaké jsou její elementy a jaké jsou rozdíly mezi kulturami samotnými. Podrobněji jsou pak rozepsány kulturní dimenze podle Geerta Hofstedeho, významného holandského vědce zkoumajícího rozdíly interakce mezi různými národními a organizačními kulturami. Praktická část je pak už přímo zaměřena na kulturu Číny a průběh obchodování s ní. Je zde detailně rozepsáno, co obnáší takové "obyčejné jednání", které začíná studiem čínské kultury, pokračuje příletem do Číny a seznámením s obchodními partnery. Poté teprve následuje složitý průběh celého jednání, společně se všemi nezbytnými tradicemi a pravidly. jsou zmíněny i společenské koncepty, které jsou pro Čínu velmi důležité, stejně jako její historie a filozofie, která ovlivňuje celý jejich život.
Společenská odpovědnost podniku
Fousek, Pavel ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti podniku (CSR). Toto téma je poměrně široké a koncept udržitelného rozvoje je v současné době velice důležitý a aktuální. Hlavním cílem práce je zhodnotit oblast CSR ve společnosti TNT Express se zaměřením na vnímání konceptu CSR, motivy pro implementaci CSR a efektivitu komunikačních kanálů. V kapitole 4 jsou popsány stávající CSR aktivity v TNT Express. Diplomová práce obsahuje dvě stěžejní části. Kapitola 3 je věnována teoretickým východiskům. V této části jsou popsány zejména teorie stakeholderů, tři pilíře CSR, argumenty zastánců a oponentů CSR přístupu, nástroje komunikace CSR a stručný přehled nových pojetí CSR. Po literární rešerši následuje výzkumná část. Výzkum je založen na studiu sekundárních dat a na získání informací formou rozhovorů s interními i externími stakeholdery. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a sumarizovány, dojde k identifikaci silných a slabých stránek a je navržena nová firemní strategie v oblasti CSR s ohledem na možné příležitosti či hrozby.
Společenská odpovědnost podniku: spolupráce firem a neziskových organizací
Bajerová, Kateřina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je definovat klíčové prvky úspěšné spolupráce ziskového a neziskového sektoru. Práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniku a v rámci této aktivity spoluprací s neziskovým sektorem. Teoretické části práce definuje úvod do problematiky CSR, úvod k neziskovým organizacím, možnosti spolupráce, partnerství sektorů a kritiku CSR. Praktická část práce sestává z výzkumu, který je tvořen třemi výzkumnými šetřeními. V prvním šetření je využita metoda sekundární analýzy dokumentů. V dalších dvou jsou realizovány polostrukturované rozhovory. K získání komplexních výsledků jsou rozhovory vedeny s oběma sektory - zvlášť s odborníky z neziskového sektoru a zvlášť se zástupci komerčních podniků. Z výzkumu vyplývají čtyři klíčové prvky, které výrazně zvyšují úspěch vzájemné spolupráce. Klíčovými body jsou precizně připravená strategie, jasná očekávaní obou stran, rovnocenné partnerství a dodržení vzájemně očekáváného standardu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.