Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vysychání sadebního materiálu buku lesního a smrku ztepilého na jeho ujímavost a růst po výsadbě
Rašková, Pavlína
Tato bakalářská práce je zaměřena na nevhodnou manipulaci s prostokořenným a krytokořenným sadebním materiálem buku lesního (Fagus sylvatica L.) a smrku ztepilého (Picea abies L.) Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má různá délka vysychání kořenového systému použitého sadebního materiálu před výsadbou, na jeho následnou ujímavost a růst po výsadbě a stanovit kritické hodnoty a časy, při kterých jsou rostliny schopny stresování suchem akceptovat bez výrazných ztrát a zhoršení růstu. Rostliny byly vysazovány ve stavu čerstvém, a po 1 a 2 týdnech založení. Stresování suchem probíhalo ve stínu poblíž místa výsadby po dobu 0 až 48 hodin. Současně s výsadbou probíhalo testování rostlin na určení obsahu vody v kořenovém systému či kořenových balech. Testovanými metodami byl úbytek hmotnosti jemných kořenů při konstantním tepelném stresu, měření hmotnostního úbytku kořenových balů a měření vlhkosti substrátu kořenových balů pomocí čidel WHT 860, SM 300 a EMS. Měření pomocí čidla EMS se projevilo jako neperspektivní z důvodu nemožnosti měření hodnot u rostlin s příliš proschlými baly, jejichž rostliny nevykazovaly na konci vegetačního období významné ztráty ani zhoršený růst. Dále bylo zjištěno, že k stresování suchem je náchylnější sadební materiál buku lesního, zvláště pokud jsou rostliny před výsadbou ve špatném morfologickém stavu. Naopak sadební materiál smrku dokáže odolávat i dlouhodobému stresování.
Problematika dětí z neúplných rodin
RAŠKOVÁ, Pavlína
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.

Viz též: podobná jména autorů
2 RAŠKOVÁ, Pavlína
2 Rašková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.