Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
William Shakespeare's Romeo and Juliet on Screen
Rösslerová, Eva ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Horová, Miroslava (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat filmové adaptace Shakespearova Romea a Julie a porovnat významové posuny, jimiž jednotlivé filmy vyvíjí adaptovaný text. Studované filmy budou jmenovitě Romeo and Juliet (1968) Franca Zeffirelliho, Romeo + Juliet (1996) Baze Luhrmana a Romeo & Juliet (2013) Carla Carleie. Tato volba zcela nevylučuje zahrnutí dalších adaptací, které budou příležitostně zmíněny v případě jejich relevantnosti k posuzované problematice. Tato práce je založena na mém čtení dané tragédie podpořeném sekundární literaturou. Práce se zabývá třemi stěžejními tématy hry a problematikou jejich převodu do filmového média, s cílem představit a následně porovnat interpretaci těchto témat jednotlivými tvůrci skrze analýzu narativních postupů, jež při ní uplatňují. Jednotlivá ztvárnění pak budou studována s ohledem na jejich vliv na divácké pojetí problematiky příběhu. Tento postup se zdá velmi relevantní vzhledem k současné sílící tendenci filmu být primárním médiem šíření Shakespearovy tragédie. Hlavní otázky, na něž se tato práce snaží najít odpověď, jsou: Jaké vizuální vypravěčské prostředky užívají jednotliví tvůrci k otevření nových pohledů na adaptovaný text? Jaké významy naznačují jednotlivá umělecká ztvárnění hlavních protagonistů a jejich vzájemných vztahů? A konečně, jak mohou detaily ve...
The Washback Effect of the Czech 'Maturita' Exam: the Students' Perspective
Rösslerová, Eva ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Tichý, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření mezi studenty posledních ročníků českých gymnázií zjistit, zda a v jaké podobě dochází na těchto školách v hodinách anglického jazyka k takzvanému washback efektu v souvislosti s maturitní zkouškou a pokusit se stanovit, jakým způsobem je možné případný negativní dopad minimalizovat. Anglicky termín ‚washback effect' označuje fenomén, ke kterému dochází, když jsou kurzy zakončeny zkouškou, a který popisuje, jakým způsobem ovlivňuje závěrečné testování studentů samotnou formu výuky a všechny její účastníky. Aplikovaná lingvistika tento jev popisuje a zkoumá již dlouho a ve světě vzniklo množství empirických studií zaměřených na konkrétní projevy washback efektu u jazykových zkoušek. Tato práce si klade za cíl navázat na zjištění již publikovaných prací a aplikovat je do českého prostředí na současnou podobu maturitní zkoušky z anglického jazyka. Práce byla prvotně inspirována situacemi pozorovanými při násleších v hodinách angličtiny na jednom pražském gymnáziu, které se uskutečnily v rámci přípravy studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na pedagogickou praxi. Pro ujasnění zaměření práce byl následně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi studenty posledních ročníků pražských gymnázií proveden předvýzkum. Zatímco v prvotní...
William Shakespeare's Romeo and Juliet on Screen
Rösslerová, Eva ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Horová, Miroslava (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat filmové adaptace Shakespearova Romea a Julie a porovnat významové posuny, jimiž jednotlivé filmy vyvíjí adaptovaný text. Studované filmy budou jmenovitě Romeo and Juliet (1968) Franca Zeffirelliho, Romeo + Juliet (1996) Baze Luhrmana a Romeo & Juliet (2013) Carla Carleie. Tato volba zcela nevylučuje zahrnutí dalších adaptací, které budou příležitostně zmíněny v případě jejich relevantnosti k posuzované problematice. Tato práce je založena na mém čtení dané tragédie podpořeném sekundární literaturou. Práce se zabývá třemi stěžejními tématy hry a problematikou jejich převodu do filmového média, s cílem představit a následně porovnat interpretaci těchto témat jednotlivými tvůrci skrze analýzu narativních postupů, jež při ní uplatňují. Jednotlivá ztvárnění pak budou studována s ohledem na jejich vliv na divácké pojetí problematiky příběhu. Tento postup se zdá velmi relevantní vzhledem k současné sílící tendenci filmu být primárním médiem šíření Shakespearovy tragédie. Hlavní otázky, na něž se tato práce snaží najít odpověď, jsou: Jaké vizuální vypravěčské prostředky užívají jednotliví tvůrci k otevření nových pohledů na adaptovaný text? Jaké významy naznačují jednotlivá umělecká ztvárnění hlavních protagonistů a jejich vzájemných vztahů? A konečně, jak mohou detaily ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.