Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání kurikulárních materiálů se zřetelem na výchovu k občanství v České republice a v USA
Rádlová, Magdaléna ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo srovnání kurikulárních dokumentů vztahujících se ke vzdělávací oblasti Člověk a společnost v ČR a Společenské vědy v USA. Dokumenty jsem porovnávala na různé úrovni obecnosti, od legislativního zakotvení až po jednotlivé školní vzdělávací programy. Každá tato úroveň je specifická a zabývá se problematikou z jiného úhlu, přesto lze vysledovat určité tendence, specifické pro dokumenty obou zemí: V USA jde o důraz na praktičnost a použitelnost dokumentu, přesně specifikuje, co je jeho smyslem a snaží se o maximální srozumitelnost. České dokumenty mívají někdy tendenci sklouznout do obecných prohlášení, ze kterých pro praxi nic nevyplývá, a na svého čtenáře klást vysoké nároky co se týče jejich srozumitelnosti. Americké dokumenty, ač nejsou psané mou mateřštinou, nevyžadovaly druhé přečtení pochopení toho, co vlastně deklarují. V této zamlženosti českých dokumentů vidím jeden ze zdrojů problémů, které přináší implementace reformy školství v České republice. Přestože dílčí cíle reforem obou zemí se liší, hlavní cíl zůstává stejný: Zajistit svým občanům co nej lepší možné vzdělání. Přestože se obě reformy potýkají s vlastními problémy, směřování obou je podle mého názoru v zásadě dobré, je jen třeba nezastavit se na půli cesty a pokračovat v práci na těch oblastech, které potřebují...
Srovnání kurikulárních materiálů se zřetelem na výchovu k občanství v České republice a v USA
Rádlová, Magdaléna ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo srovnání kurikulárních dokumentů vztahujících se ke vzdělávací oblasti Člověk a společnost v ČR a Společenské vědy v USA. Dokumenty jsem porovnávala na různé úrovni obecnosti, od legislativního zakotvení až po jednotlivé školní vzdělávací programy. Každá tato úroveň je specifická a zabývá se problematikou z jiného úhlu, přesto lze vysledovat určité tendence, specifické pro dokumenty obou zemí: V USA jde o důraz na praktičnost a použitelnost dokumentu, přesně specifikuje, co je jeho smyslem a snaží se o maximální srozumitelnost. České dokumenty mívají někdy tendenci sklouznout do obecných prohlášení, ze kterých pro praxi nic nevyplývá, a na svého čtenáře klást vysoké nároky co se týče jejich srozumitelnosti. Americké dokumenty, ač nejsou psané mou mateřštinou, nevyžadovaly druhé přečtení pochopení toho, co vlastně deklarují. V této zamlženosti českých dokumentů vidím jeden ze zdrojů problémů, které přináší implementace reformy školství v České republice. Přestože dílčí cíle reforem obou zemí se liší, hlavní cíl zůstává stejný: Zajistit svým občanům co nej lepší možné vzdělání. Přestože se obě reformy potýkají s vlastními problémy, směřování obou je podle mého názoru v zásadě dobré, je jen třeba nezastavit se na půli cesty a pokračovat v práci na těch oblastech, které potřebují...

Viz též: podobná jména autorů
4 Rádlová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.