Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...
Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.