Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"V mém srdci jsem myslela, že když zůstanu v Čechách budu zatracena" Způsoby sebetématizace českých evangelických emigrantů v 18.století
Pukančíková, Petra ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
"V mém srdci jsem myslila, že když zůstanu v Čechách, budu zatracena." Způsoby sebetematizace českých evangelických emigrantů 18. století Analýza sebetematizace českých evangelických emigrantů, kteří se v průběhu 18. století usadili v Berlíně, se odvíjí od životopisů, které po sobě po smrti zanechali. Nicméně emigranti v nich netematizovali primárně sebe sama, ale spíše v rámci zpětné reflexe vlastního života prezentovali svou příslušnost k české komunitě v Berlíně. Zkoumání těchto textů se proto zaměřuje na analýzu textového užití vybraných kategorií (například srdce, duše, svědomí, spása, probuzení a tak podobně), prostřednictvím kterých emigranti tematizovali svůj vztah k sobě, své víře a svým bližním. Jde o nábožensky zaměřenou sebereflexi ovlivněnou luterským pietismem, což znamená, že v životopisech se odráží pouze jedna část pisatelova vnímání sebe sama. Ale i přes toto omezení můžeme vysledovat, jakým způsobem prostřednictvím svého vztahu k bohu a "probuzenému společenství" hodnotili sami sebe.
"V mém srdci jsem myslela, že když zůstanu v Čechách budu zatracena" Způsoby sebetématizace českých evangelických emigrantů v 18.století
Pukančíková, Petra ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
"V mém srdci jsem myslila, že když zůstanu v Čechách, budu zatracena." Způsoby sebetematizace českých evangelických emigrantů 18. století Analýza sebetematizace českých evangelických emigrantů, kteří se v průběhu 18. století usadili v Berlíně, se odvíjí od životopisů, které po sobě po smrti zanechali. Nicméně emigranti v nich netematizovali primárně sebe sama, ale spíše v rámci zpětné reflexe vlastního života prezentovali svou příslušnost k české komunitě v Berlíně. Zkoumání těchto textů se proto zaměřuje na analýzu textového užití vybraných kategorií (například srdce, duše, svědomí, spása, probuzení a tak podobně), prostřednictvím kterých emigranti tematizovali svůj vztah k sobě, své víře a svým bližním. Jde o nábožensky zaměřenou sebereflexi ovlivněnou luterským pietismem, což znamená, že v životopisech se odráží pouze jedna část pisatelova vnímání sebe sama. Ale i přes toto omezení můžeme vysledovat, jakým způsobem prostřednictvím svého vztahu k bohu a "probuzenému společenství" hodnotili sami sebe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.