Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovesný systém italštiny a jeho úskalí z perspektivy českých studentů italianistiky
Pranevská, Karolína ; Obstová, Zora (vedoucí práce) ; Štichauer, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na slovesný systém italštiny, a to především na oblasti problematické pro české studenty. Úvodní část práce má za cíl poskytnout teoretický základ související s osvojováním L2, typologiemi chyb a představit přehled italského slovesného systému. To by mělo umožnit komplexní analýzu a rozbor studentských testů v aplikační části. V aplikační části jsou na základě rozlišností italského a českého slovesného systému a specifik toho italského, stanoveny hypotézy problematičnosti některých italských slovesných jevů pro české studenty. Jsou také položeny výzkumné otázky, které by měly zodpovědět v jakých oblastech jazyka a v jakých typech testovacích cvičení studenti nejvíce chybují. Výsledky analýzy by také měly poukázat na chybovost v rámci ročníků a předložit potenciální příčiny chyb. Klíčová slova učení/osvojování jazyka, slovesný systém, slovesný čas, slovesný způsob, italština jako L2, transfer, chyba.
Základní lokativní předložky v italštině a, in, su. Jejich význam a použití
Pranevská, Karolína ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Obstová, Zora (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl poskytnout ucelený pohled na použití základních lokativních předložek a, in, su v současné italštině, a to jak na základě gramatických pouček, tak korpusu (CORIS/CODIS) s přihlédnutím na úsudky rodilých mluvčích. Po teoretickém úvodu, v němž je vymezen nejen obecně slovní druh předložek, ale také základní učebnicové příklady užití předložek lokativních, jsou další kapitoly zaměřeny na případy konkurence jednotlivých prepozicionálních syntagmat (al bar vs. nel bar vs. in bar apod.). Jelikož se tradiční gramatiky na problematiku konkurenčních případů předložek nezaměřují, teoretický podklad pro další zkoumání poskytnou akademické články z webového portálu Treccani. V praktické části jsou vybraná konkurenční syntagmata předmětem zkoumání korpusové studie. Za pomocí korpusu CORIS/CODIS jsou vybraná syntagmata zkoumána v kontextu autentických textů. Z korpusu jsou vzaty příkladové věty užití předložek v daných syntagmatech a na základě získaných dat jsou stanoveny určité tendence užití zkoumaných předložek. Následné ilustrativní dotazníkové šetření ukazuje shodu preference respondentů se závěry korpusové studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.