Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní z(ne)hodnocení
Poljaková, Tereza ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Školní z(ne)hodnocení se zabývá fenoménem hodnocení ve školním prostředí v širším smyslu. Soustředí se zejména na psychosociální souvislosti hodnotících procesů. Jedná se o kvalitativní studii zaměřenou na různé podoby hodnocení ze strany pedagogických pracovníků a jejich vliv na chování žáků. Studie vychází z dat sebraných v několika školních institucích a je založená zejména na stovkách hodin pozorování a desítkách rozhovorů. Většina způsobů hodnocení, které jsou v práci popsány, je součástí tzv. skrytého kurikula školy a často není pedagogickými pracovníky reflektovaná. Jedná se hlavně o různé typy hodnocení z pozice moci, které mohou negativně ovlivňovat třídní klima a také mají potenciálně destruktivní vliv na vývoj osobnosti žáků. Práce se věnuje, samozřejmě, i vhodnějším, respektujícím způsobům hodnocení. Zároveň ale poukazuje na skutečnost, že ani taková hodnocení nejsou zárukou, že chování žáků bude ukázněné a spolupracující. V práci jsou rozebrány různé způsoby žákovských reakcí na mocenské a respektující hodnocení ze strany pedagogických pracovníků v závislosti na typu ladění třídy jako sociální skupiny. Hlavním cílem práce je poukázat na propast mezi teorií a praxí, zvyšovat tak informovanost veřejnosti o tom, co se ve školních institucích skutečně odehrává, a přispět k...

Viz též: podobná jména autorů
2 Poljaková, Terézia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.