Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Procedural Sound-Based Elements in Games
Ješko, Patrik ; Milet, Tomáš (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis explores music-driven object manipulation in the Unity game engine, which offers a versatile toolset for artists and creators looking to integrate dynamic elements based on background music. This project implements Fast Fourier Transform using an external library, Onset Detection, beat generation, and related functionalities within Unity. Consumer testing and experimentation demonstrate the potential of the implementation and functionality of the plugin. By creating this proof of concept, the intention is to inspire further innovation in this area and leverage music as a creative tool in not only game design but other media as well.
Cooperative Game with Space-Time Duality
Czakan, Vojtěch ; Kapinus, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis details the development of a cooperative video game where two players, each in a separate dimension, manipulate time to progress through levels while contending with dangerous obstacles. The game was developed using the Unity engine, enhanced by Netcode for GameObjects and Unity Relay. The solution offers unique multiplayer experience that emphasizes communication, strategy, and timely coordination between players. The implementation demonstrated the feasibility of combining complex time manipulation mechanics with robust multiplayer support to enhance interactive gameplay.
Herní mechaniky založené na různých úhlech pohledu
Zdeněk, Jan ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit jednoduchou počítačovou hru v Unity, která je založena na změně perspektivy. Dále toto řešení obsahuje procedurální generování úrovní, které je implementováno za využití celulárního automatu a algoritmu marching squares. Výsledkem je tedy hra spadající do žánru roguelike, která uživateli poskytuje možnost změny perspektivy z pohledu shora na pohled z profilu. Hlavním úkolem hráče je dosáhnout co nejvyšší úrovně a postupným vylepšováním postavy získat výhodu do následujícího běhu.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the topic of rogue-like games and their development process. Firstly, it provides a comprehensive insight into the rogue-like genre and its specific mechanics and compares it with the RPG genre. Next, the game development process is examined, along with common business models of video games. The thesis presents certain commonly used approaches to procedural generation in games, such as noise or cellular automata. It also provides an overview of the topic of artificial intelligence in games. Two models commonly used in creating the artificial intelligence of non-player characters are described -- finite-state machines and behavior trees. The thesis also deals with pathfinding, which is also an important topic in the field of artificial intelligence in games. The thesis introduces the design of the game called Per Tenebras, explains certain decisions in the development process, and presents the implementation of the final product using the Unity game engine. The resulting game was also evaluated by users as a part of a user study.
Virtuální TableTop pro hraní stolní hry Dungeons and Dragons
Horák, Vladimír ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit open-source 2D virtuální tabletop pro stolní hru Dungeons and Dragons a podobné TTRPG herní systémy, který oproti konkurenci implementuje určité prvky, usnadňující práci s ním. Podstata vylepšení spočívá v rozšíření obvyklých prvků těchto programů o možnost práce s více vrstvami, vylepšenou podporu inventářů a automatizaci určitých zdržujících prvků hry jako je vyhodnocení plošných kouzel. Navíc program poběží lokálně na zařízení hráčů, čímž značně zvyšuje rychlost a vyhýbá se problémům s~limitovanou kapacitou úložiště a velikostí souborů, které se vyskytují u cloudově založených virtuálních tabletopů.
HDR Tone Mapping for Low-Light Conditions
Macejka, Lukáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
This bachelor's thesis focuses on the development and implementation of three specific tone mapping methods into the existing TMS system. The tone mapping process involves converting images with high dynamic range to images with low dynamic range. Its importance lies primarily in its ability to display images originally with high dynamic range on devices that only support standard dynamic resolution. The work thoroughly explains the basic principles of digital imaging and the methods used in this process. Each of the implemented methods is described in detail, and their results are subsequently compared in terms of the quality of the resulting images. The goal of the work is not only to adapt the image according to specific requirements but also to integrate new techniques into the system, which should lead to improved functionality and overall visual quality of the image outputs.
Game with Haptic Feedback
Prokofiev, Oleksandr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis details the creation of a digital game called "Cut the Red!" that integrates haptic feedback technology. The game is a 3D puzzle game developed using Unity, and its objective is to defuse a bomb by resolving various mini-games. The thesis includes an introduction to the gaming industry and its history, an exploration of modern alternative approaches to user interface, and their application in game controllers. Additionally, it details the process of creating a game design document and explains the implementation of various game elements. The game is then tested in a short user study to gather feedback on its mechanics and overall player experience.
Visual Camera Orientation Estimation using Machine Learning
Kubička, Martin ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
The purpose of this work is to create a model using spherical convolutional neural networks that can estimate the orientation of a camera from two inputs, where the first input is a panorama and the second input is a photograph capturing a specific part of the panorama. In other words, the task is to find where in the panorama, which is the first input, is located the photo, which is the second input. In addition to three created models that address this problem, six new datasets have also been created, which expand the currently available number of datasets whose photos are in equirectangular or stereographic format.
Simulační strategie včelstev
Klimecká, Alena ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout, implementovat a otestovat hru inspirovanou životem včel. Návrh je zpracován na základě prostudovaných dat o biologii včel a již existujících hrách na toto téma. Implementace je provedena v enginu Unity v jazyce C\#. Hra je tvořena výukovou kampaní a samotnou hrou, která obsahuje mechaniky, jako je například pohyb jednotek, boj s nepřáteli, stavba objektů, generování prostoru a průzkum. Výsledkem je strategická hra ve 2D prostředí, která se snaží nejen o poskytnutí herního zážitku, ale také o výuku v oblasti života včel.
Aplikace pro festivalové návštěvníky na iOS
Menšík, Jan ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat iOS aplikaci sdružující informace o festivalech na jedno místo. Uživatelům má poskytnout přehled o konaných událostech a pomoct jim při organizaci času. Práce popisuje proces tvorby aplikace od návrhu uživatelského rozhraní a systémové architektury až po implementaci včetně závěrečného testování. Výsledkem je klient-server aplikace umožňující organizátorům zaregistrovat do systému libovolný typ festivalu prostřednictvím webového rozhraní, který se následně zobrazí uživatelům v mobilní aplikaci. Serverová část je implementovaná ve frameworku Django, klientská aplikace ve frameworku SwiftUI.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.