Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv biopaliva na poškození zážehových motorů
Solnař, Josef ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Čedík, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce zhodnocuje vliv současně využívaných biopaliv na poškození zážehových spalovacích motorů. První část práce popisuje samotná biopaliva, jejich vlastnosti a také způsob výroby těchto biopaliv. Druhá část práce uvádí čtenáře do problematiky zážehových spalovacích motorů, popisuje průběh spalování a vstřiku paliva. Ve druhé části jsou pak dále analyzovány studie zkoumající vliv jednotlivých biopaliv, hlavně etanolu a butanolu na poškození různých částí zážehového spalovacího motoru a také jejich vliv na produkci skleníkových plynů.
Výzkum vlivu provozních a konstrukčních parametrů na energetickou náročnost a kvalitu práce mulčovače
Čedík, Jakub ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Kumhála, František (oponent)
Tato doktorská disertační práce se zabývá rotačními žacími stroji, konkrétně problematikou vlivu provozních a konstrukčních parametrů na energetickou náročnost a kvalitu práce mulčovače. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen s technologií mulčování a jejím významem. Dále jsou popsány jednotlivé typy mulčovačů a jsou nastíněny jejich výhody a nevýhody. Dále je uveden literární rozbor energetické náročnosti rotačních žacích strojů a jsou rozebrány parametry, ovlivňující energetickou náročnost mulčovače. Mezi tyto parametry patří druh a stav rostlin, řezné podmínky, tvar a stav pracovního nástroje a energetické ztráty. Jsou uvedeny výsledky měření energetické náročnosti mulčovače s vertikální osou rotace. Je vytvořena závislost odebíraného výkonu, měrné spotřeby energie a jednotkové spotřeby paliva na hmotnostní výkonnosti stroje. Dále byla určena energetická náročnost mulčovače při souvislé práci na trvalém travním porostu. Mulčovač byl také analyzován z hlediska energetických ztrát. Je studován vliv úpravy provozních a konstrukčních parametrů na energetickou náročnost a kvalitu práce mulčovače s vertikální osou rotace. Z konstrukčních parametrů je modifikován tvar nástroje, především úhel plachetky a úhel čela nástroje, dále je modifikován tvar krytů pracovního prostoru mulčovače. Z provozních parametrů je upravena především řezná rychlost a v závislosti na podmínkách také hmotnostní výkonnost.
Optimalizace nastavení řídicí jednotky z hlediska kvality práce zážehových motorů na palivo E85
Kotek, Tomáš ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Malaťák, Jan (oponent)
Práce se zabývá optimalizací provozu zážehového spalovacího motoru na palivo E85. V rešeršní části je práce věnována problematice biopaliv z hlediska jejich výroby, distribuce a použití ve spalovacích motorech. Experimentální část práce je věnována návrhu a ověření funkčnosti přídavné řídící jednotky (PŘJ), která řeší optimalizaci provozu jinak neupraveného motoru na palivo E85. První část experimentu je věnována návrhu a konstrukci PŘJ s cílem bezchybného provozu motoru na palivo E85. Druhá část experimentu měla za cíl optimalizaci provozu z hlediska spotřeby paliva pomocí dynamické změny doby otevření vstřikovacích ventilů. Součástí experimentů bylo také hodnocení produkce emisí a vliv na výkonové parametry motoru. Závěrečná část experimentu hodnotí dosažené výsledky při různé strategii nastavení PŘJ a porovnává je s výsledky při provozu motoru na předepsané palivo N95. Dynamickou změnou doby otevření vstřikovacích ventilů bylo dosaženo snížení spotřeby cca o 5 %, snížení produkce CO řádově o 70 %, zhruba čtyřnásobné zvýšení produkce emisí NOx a zhruba 50% pokles produkce pevných částic
Ventilové rozvody a jejich časování
Vajčner, Patrik ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Kotek, Tomáš (oponent)
Abstrakt: Cílem práce je posouzení různých typů ventilových rozvodů u automobilových motorů z hlediska konstrukčního zpracování a technického provedení a jejich vlivu na výkon motoru, komfortnost jízdy a spotřebu paliva. Pro posouzení jsem si vybral jak klasické ventilové rozvody, tak moderní ventilové rozvody s možností časování, které umožňují využití různého načasování otevření a uzavření ventilů podle toho, jaký je v tu chvíli požadován výkon motoru. Smyslem správného načasování ventilů a nastavení chodu motoru automobilu není jen dosažení optimálního výkonu motoru pro požadovaný účel jízdy, ale také předcházení zbytečnému zatěžování motoru a opotřebování jednotlivých součástek a především dosažení snížení spotřeby paliva, a s tím související snížení škodlivosti vlivů automobilové dopravy na životní prostředí.
Diagnostika brzd – náběh brzdné síly
Rádl, Jakub ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pošta, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je rozebrat současný stav konstrukce brzd silničních vozidel, možnosti měření brzdné síly, brzdného zpomalení a analyzovat vliv světlosti potrubí na náběh brzdné síly z dat naměřených na dynamické válcové zkušebně. V první části jsou popsány brzdové systémy, česká i mezinárodní legislativa, kterou musí splňovat všechna silniční vozidla. Dále je popsán systém ABS, moderní prvky brzdových systémů a typy zkoušek, kterými se měří veličiny, které musí splňovat požadavky na brzdný účinek. V další části je rozebrána metodika měření a popsána experimentální válcová zkušebna České zemědělské univerzity v Praze. V práci jsou zpracovány a vyhodnoceny data získaná z měření. V závěru jsou shrnuty poznatky z vyhodnocených dat a celkové zhodnocení vlivu světlosti potrubí na náběh brzdné síly.
Metody měření výkonových parametrů vznětových motorů
Dvořák, Marek ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Čedík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výkonových parametrů motoru traktoru prostřednictvím užití čtyř odlišných metod. V první teoretické části práce je uveden rozbor konstrukce motoru s jeho hlavními skupinami a ve druhé se práce zabývá popisem jednotlivých metod měření výkonu a měřících zařízení. V praktické části je objasněna metodika aplikovaných metod měření spolu s jejich vyhodnocením. První aplikovanou metodou je měření výkonových parametrů na dynamometru, druhou metodou je měření těchto parametrů při volné akceleraci, třetí metodou je měření parametrů při volné akceleraci se zátěží a čtvrtou metodou je měření parametrů pomocí GPS. Závěrem této části je porovnání výsledků jednotlivých použitých metod měření mezi sebou a z toho plynoucí závěry.
Analýza elektronických jízdních asistentů
Vinecký, Radek ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pavlů, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o systémech aktivní a pasivní bezpečnosti v oblasti automobilového průmyslu. Popisuje jednotlivé prvky aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. V samostatné kapitole hlouběji rozebírá nejpoužívanější elektronické jízdní asistenty, kde je popis jednotlivých částí a princip činnosti systémů, jejich vliv na chování a jízdní vlastnosti vozidel. Dále popisuje některé snímače spolupracující s jízdními bezpečnostními asistenty. V závěru této kapitoly je popsán budoucí elektronický jízdní asistent. Ve statistice bezpečnosti silničního provozu je proveden rozbor nehodovosti v letech 2000 až 2015 a vyhodnocen aktuální trend nehodovosti v souvislosti se stále se zvyšujícím počtem registrovaných vozidel. V závěru je zhodnocen celkový pohled na bezpečnost v oblasti silničního provozu.
Měření výkonových parametrů spalovacích motorů
Pokorný, Milan ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Kotek, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se měření výkonových parametrů spalovacích motorů. V první kapitole jsou tyto parametry představeny a popsány. Také je zde zobrazen souhrn používaných metod měření. V dalších dvou kapitolách jsou tyto metody rozděleny. Jsou zmíněny jejich klady i zápory, dále přístroje, které se k jejich realizaci používají. V každé z těchto kapitol je popsáno a vyhodnoceno i vlastní měření, které probíhalo na katedře Jakosti a spolehlivosti strojů. Poslední kapitola se zabývá popsáním některých metod měření spotřeby paliva a dále stručným popisem měření emisí.
Měření výkonových parametrů zážehových motorů
Mader, Daniel ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pavlů, Jindřich (oponent)
V této diplomové práci jsou popsány jednotlivé metody měření výkonových parametrů zážehových spalovacích motorů a na vybraném motoru (automobilu) je zhodnocena jejich přesnost s ohledem na ekonomickou náročnost daných metod. V první části této práce je popsána konstrukce spalovacích motorů, vysvětlen význam jednotlivých výkonových parametrů (výkon, točivý moment, měrná spotřeba paliva) a charakteristik spalovacích motorů. Tato část je zaměřena zejména na problematiku měření výkonových parametrů, a to pomocí jak statických tak dynamických metod měření. Ve druhé části jsou porovnány jednotlivé metody měření v praxi na zvoleném motoru (automobilu) s posouzením jejich výhod a nevýhod a finanční náročnosti na jejich provedení.
Motorové oleje v letectví
Veselý, Jan ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pavlů, Jindřich (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo literárně zpracovat problematiku tribodiagnostiky, leteckých olejů používaných výhradně pro pístové motory, provedení analýzy odebraných vzorků oleje ze sledovaných motorů během provozu, a na základě výsledků znázorněných pomocí grafů, vyhodnotit a doporučit korekce v jejich údržbě. V kapitole Rozbor současného stavu je popsán princip práce mazací soustavy leteckých motorů včetně vlastností motorových olejů a požadavků na ně kladených. Poslední část rešerše je věnována tribodiagnostice. V kapitole Cíl práce a metodika jsou popsány stroje, na kterých bylo měření prováděno a metodika provádění jednotlivých tribodiagnostických analýz a odběru vzorků. Kapitola Výsledky obsahuje grafy vytvořené z naměřených hodnot včetně dílčího závěru z měření a diskuze.

Viz též: podobná jména autorů
4 Pexa, Marek
2 Pexa, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.