Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gröbnerovy báze
Petržilková, Lenka ; Žemlička, Jan (vedoucí práce) ; Růžička, Pavel (oponent)
V této práci si nejprve připomeneme základní Buchbergerův algoritmus pro výpočet Gröbnerovy báze nad komutativními polynomiálními okruhy. Zabýváme se také jednoznačností Gröbnerovy báze pro daný ideál. Dále zkoumáme méně známý, ale pro některé případy efektivnější Faugèreův F4 algoritmus. V závěru první kapitoly tyto dva algoritmy porovnáme. V druhé kapitole rozebereme zobecnění Buchbergerova algoritmu pro nekomutativní okruhy a to jak pro volné tak pro faktorové algebry. Na rozdíl od komu- tativního případu zde mohou mít i konečně generované ideály nekonečné Gröbnerovy báze. Mimo jiné zde zkoumáme tzv. kvazi-nuly, tj. prvky, ze kte- rých přenásobením libovolným termem vznikne nula, a jejich roli při redukci polynomu množinou. 1
Gröbnerovy báze
Petržilková, Lenka ; Žemlička, Jan (vedoucí práce) ; Růžička, Pavel (oponent)
V této práci si nejprve připomeneme základní Buchbergerův algoritmus pro výpočet Gröbnerovy báze nad komutativními polynomiálními okruhy. Zabýváme se také jednoznačností Gröbnerovy báze pro daný ideál. Dále zkoumáme méně známý, ale pro některé případy efektivnější Faugèreův F4 algoritmus. V závěru první kapitoly tyto dva algoritmy porovnáme. V druhé kapitole rozebereme zobecnění Buchbergerova algoritmu pro nekomutativní okruhy a to jak pro volné tak pro faktorové algebry. Na rozdíl od komu- tativního případu zde mohou mít i konečně generované ideály nekonečné Gröbnerovy báze. Mimo jiné zde zkoumáme tzv. kvazi-nuly, tj. prvky, ze kte- rých přenásobením libovolným termem vznikne nula, a jejich roli při redukci polynomu množinou. 1
Postoj porodních asistentek k dalšímu vzdělávání
PETRŽÍLKOVÁ, Lenka
Sestry a porodní asistentky jsou, jako největší skupina odborníků zdravotní péče působící v širokém spektru zařízení zdravotní péče, vládami a organizátory ve zdravotnictví stále více považovány za klíčový zdroj zajištění reformních strategií. To neklamně svědčí o potřebě kvalitně připravených, dostatečně flexibilních sester a porodních asistentek, akceptující plnou zodpovědnost za svou práci. Porodní asistentka je osoba, která po přijetí do vzdělávacího programu pro porodní asistentky, řádně uznaného státem, ve kterém je zajišťován, úspěšně dokončila předepsaná studia pro porodní asistentku a získala požadovanou kvalifikaci k tomu, aby se stala registrovanou porodní asistentkou anebo porodní asistentkou s právoplatnou licencí k výkonu praxe a porodní asistence. Studijní obory by měly být připraveny tak, aby se sestry a porodní asistentky mohly aktivně účastnit v realizaci změn, které souvisejí buď s připravovanou transformací nebo již probíhající transformací zdravotní péče nejen u nás, ale i v zahraničí, neboť je patrné, že poptávka po službách zdravotní péče se v současnosti v celé Evropě zvyšuje. Realizací výuky v oborech Všeobecná sestra a Porodní asistentka podle nového kurikula se přispěje ke zkvalitnění kvalifikace všeobecných sester a porodních asistentek a zároveň tak i k jejímu přiblížení evropskému standardu, což je nezbytným předpokladem pro budoucí volný pohyb sester na jednotném evropském trhu práce. Kvalifikační program umožňuje i takzvanou euroregistraci a získání licence k výkonu povolání ve státech EU. Cílem práce bylo zjistit postoj porodních asistentek k dalšímu vzdělávání. Podle výsledků bylo zjištěno, že v současné době se vzdělává 46 % respondentek a o další vzdělávání má zájem 56 % respondentek. Byla stanovena jedna hypotéza, která zní: {\clqq}Porodní asistentky nemají zájem o další vzdělávání.`` Tato hypotéza nebyla potvrzena, protože podle výsledků má 56 % respondentek zájem se dále vzdělávat. Výzkum práce byl kvantitativní a byl prováděn pomocí dotazníků, rozdávaným porodním asistentkám na gynekologicko {--} porodnickém oddělení v Jindřichově Hradci, Českých Budějovicích a Táboře. Dotazníková metoda byla vybrána z toho důvodu, že v krátkém časovém úseku poskytuje velké množství informací a je anonymní. Z výsledků výzkumu je jasné, že porodní asistentky mají zájem se dále vzdělávat, ale podle názoru většiny respondentek není porodním asistentkám vzdělávání na pracovišti umožněno. O kladném vztahu porodních asistentek ke vzdělávání mluví také fakt, že více jak polovina respondentek se již v současnosti vzdělává například odbornými kurzy nebo formou vysokoškolského studia. Výsledky výzkumu budou použity pro lepší informovanost porodních asistentek o dalším vzdělávání a k usnadnění přístupu porodním asistentkám k tomuto vzdělávání.

Viz též: podobná jména autorů
3 PETRŽÍLKOVÁ, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.