Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna biomechanických parametrů běžeckého kroku při modelovém tréninku speciálního tempa běžce na 800m (v přípravném a závodním období)
Petrásková, Veronika ; Hojka, Vladimír (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Změna biomechanických parametrů běžeckého kroku při modelovém tréninku speciálního tempa běžce na 800 m (v přípravném a závodním období) Cíle: Cílem této práce (pilotní studie) bylo zjistit změny vybraných biomechanických parametrů běžeckého kroku vlivem modelového tréninku ve speciálním tempu v přípravném a závodním období. Metody: Měření bylo uskutečněno na 3 probandech, přičemž každý z probandů představoval jiný typ běžce (začínající atlet, rekreační atlet, výkonnostní atlet v reprezentaci do 23 let). Byla použita kvalitativní analýza dat získaných zařízením Optojump. Výzkum byl prováděn v přetlakové hale na Strahově na kryté 200 m dráze ve dvou měřeních. První měření bylo realizováno na konci přípravného období a druhé v závodním období. Probandi absolvovali tzv. modelový trénink (300 m a 200 m) ve speciálním tempu s minutovým intervalem odpočinku mezi úseky. V průběhu zvolených úseků byly měřeny biomechanické parametry běžeckého kroku pomocí zařízení Optojump v 10 m úsecích. Výsledky: Proband 1 se ve výstupním měření modelového tréninku zlepšil o 3,1 s na 300 m a o 2,1 s na 200 m. Toto zlepšení se projevilo ve zkrácení doby oporové fáze o 0,006 s, prodloužení délky kroku průměrně o 13,8 cm a zvýšení průměrné frekvence o 0,23 Hz. Proband 2 se zlepšil o 1,9 s na 300 m a o 1,3 s na 200 m....
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
Smrt a rituály se smrtí spojené v současné společnosti ve vnímání žáků 1. stupně ZŠ.
PETRÁŠKOVÁ, Věra
Práce se zabývá pohledem dnešní společnosti v naší zemi na smrt. První část vymezuje pojem smrti, která zasahuje do našeho života. Přibližuje ji pohledem vědních oborů sociologie, psychologie a teologie. Druhá část je věnována setkávání dětí se smrtí v životě. Zaměřuje se na možnost setkání s tématem smrti ve školní edukaci. Třetí kapitola se zaobírá rituály, které nám pomáhají projít společně určitou situací. Poslední čtvrtá část ukazuje výsledky kvantitativního výzkumu chápání smrti u dětí mladšího školního věku.
Moderní technologie a trendy v bankovnictví využívané při získávání a udržení klientů
Petrásková, Veronika ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými trendy a moderními technologiemi, jakými banky přistupují ke svým klientům, případně k získávání klientů nových. Bankovní trh je trhem, kde je vysoká nabídka způsobující konkurenční boj o klienty. Inovativní řešení a přidaná hodnota v podobě moderních technologií může bankám pomoci zvýšit konkurenční výhodu a loajalitu klientů, jenž patří mezi rozhodující faktory v úspěšnosti banky. Cílem této práce je popsání těchto nástrojů a zhodnocení jejich využití na území České republiky a v zahraničí.
Farnost Netolice v 1. polovině 20. století ve světle kronik
PETRÁŠKOVÁ, Věra
Práce se zabývá dějinami obce Netolice po stránce náboženského života, ukazuje na předválečné období, na dobu 1. světové války. Řeší se doba meziválečná a 2. světová válka.
Může matematika přispívat k porozumění světu?
Kuřina, F. ; Petrášková, V. ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázána matematická gramotnost jako důležitá složka porozumění světu. Je představena publikace Matematika a porozumění světu (Academia 2009). Zvláště je zmíněna část týkající se finanční gramotnosti.

Viz též: podobná jména autorů
2 PETRÁŠKOVÁ, Věra
4 Petrásková, Veronika
4 Petrášková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.