Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémy začínajících učitelů zeměpisu při přechodu do praxe
Kněžínková, Kateřina ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Pekárková, Simona (oponent)
5 Abstrakt Bakalářská práce Problémy začínajících učitelů zeměpisu při přechodu do praxe se zabývá studenty oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání (jednooboru i studia v kombinaci) na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy (PřF UK) a jejich problémy v učitelském povolání. Práce se v první části zabývá teoretickým vymezením začínajících učitelů, jejich charakteristikami a problémy, se kterými se mohou potýkat. Dále zkoumá různá pojetí kompetencí, které by měl absolvent učitelského oboru, a tedy začínající učitel, mít a ovládat, aby mohl bez problémů vykonávat své povolání. Důraz je kladen především na dokument Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (Bořkovec a kol. 2023). V práci je popsána i podpora začínajících učitelů se zaměřením na kolegiální sdílení a jeho formy. Takové sdílení se totiž uplatňuje i v pedagogických praxích, které studenti učitelství zeměpisu na PřF UK vykonávají. Z těchto praxí pak vycházejí problémové situace, které jsou analyzovány v praktické části bakalářské práce. Problémy jsou rozřazeny podle kompetencí uvedených v Kompetenčním rámci a jejich analýza následně vede také k vytvoření vlastní klasifikace problémů začínajících učitelů zeměpisu. Výsledky jsou diskutovány v rovině obou klasifikací a na závěr jsou...
Šikana na pracovišti: prevalence, formy a prediktory v pracovním prostředí
Knor, Ondřej ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pekárková, Simona (oponent)
I Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku šikany na pracovišti neboli mobbingu, s cílem identifikovat organizační faktory ovlivňující výskyt šikany na pracovišti ve státním sektoru. Obsahem teoretické části práce je vymezení hlavních pojmů a teorií souvisejících se šikanou jakožto jednou z hlavních forem tzv. pracovní hostility. Na úvod je představen disciplinární kontext výzkumu v psychologii pracovního zdraví. Následně jsou prezentovány definice a typologie šikany na pracovišti a podrobně diskutovány hlavní organizační prediktory šikany, včetně pracovních nároků či leadershipu. Podrobně je popsána Teorie pracovních nároků a zdrojů (Job-Demands Theory, JD-R), jež představuje teoretický rámec pro ověřované hypotézy v empirické části práce. Teoretická část je zakončena přehledem prevalence mobbingu v zahraničí a v České republice. Empirická část práce popisuje realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit prevalenci a formy mobbingu a identifikovat vybrané organizační prediktory mobbingu ve státním sektoru. Na základě JD-R teorie byly formulovány hypotézy o vztahu mezi pracovními nároky/zdroji a výskytem mobbingu. Formulované hypotézy byly ověřovány na vzorku státních pracovníků (n = 201). Data byla získána prostřednictvím online dotazníkového šetření a vyhodnocena metodou parciální...
Začlenění žáka z menšiny ve škole
Pekárková, Simona ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika školní kariéry dětí v sociálně vyloučené lokalitě Masokombinát. V rámci této problematiky jsou analyzovány různé příčiny, které znesnadňují začlenění dětí z ghetta ve škole. V ohnisku pozornosti jsou především rodiny a děti v této lokalitě, se kterými se podařilo navázat dlouhodobý kontakt. Hlavními metodami práce jsou rozhovory s matkami rodin a pozorování v rodinách. Cílem tohoto výzkumu byl komplexnější vhled do problematiky tématu školy v jednotlivých rodinách a porovnání výsledků s obecně rozšířenými názory ve společnosti. V diskuzi a závěru práce jsou shrnuty jak společné postoje jednotlivých rodin ke školní kariéře dětí, tak je zde upozorněno na některá dilemata, která z rozhovorů s matkami rodin vyplývají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
2 Pekárková, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.