Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodina a "věci" s ní související...
Jeřábková, Marie ; Pešková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent) ; Semrádová, Ilona (oponent)
Rodina prošla v průběhu času proměnou a zdá se, že složitost doby a složitost situace v rodině neumožňuje zcela vytváření bezpečí domova a blízkosti. Člověk je rozrušován, odpadá od svých zásad a často postrádá i smysl. Kde totiž může vztah kdykoliv ukončit, tam se také nemusí namáhat. Naděje proměny člověka dává šanci, že se "vrátí k sobě" a porozumí zevnitř nutnosti "vyživovat" stálou péčí své partnerství - manželství, kterému předchází "exkluzivita" výběru partnera. Kvalita manželství a založení rodiny pak spočívá v "žité lásce" i přes selhávání, kde se setkávají "dvě svobody", které si navzájem nabízejí své možností, a také víru v Druhého s absolutní nadějí v jeho proměnu a jeho neustálé objevování. Pochopí-li člověk problém (?), pozná, že je rodina a domov pro dítě tou nej větší hodnotou - nej větším věnem, kde může pomalu růst, a nechat "zakládat" to původní, lidské, které mu umožní setkání se sebou samým, s celkem světa i s kosmem. V bezpečí domova se pak může odehrát respekt k jinakosti a "zapouštění kořenů do věcí", díky čemuž je člověk uváděn do pravdy a může vnitřně růst. Vše prožité se od útlého dětství ukládá v paměťových drahách lidského mozku a v těle, aby se tak vytvořil základ pro budoucnost, ve které v sobě člověk potřebuje otevřít, jen" jediné: "propasti božství a lidství", a tím vytvořit...
Role filosofie jako zprostředkování interdisciplinární problematiky humanitního vzdělání
Šturzová, Jana ; Pešková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
Předložená práce je pokusem zachytit význam filosofie pro samostatné vědní disciplíny - a proto i pro humanitní vědy - trochu jinak než obvyklými souhrny fenomenologicky založených pohledů na jejich vzájemný vztah. I když, samozřejmě, tento nezbytný pohled zakládající teoretické těžiště práce, je i zde přítomný. Protože smysl a účel humanitních věd, a proto i jejich založení a jejich možnosti, je v této práci spatřován především v tom, jak je dán pro oblast vzdělávání a výchovy, ukázaly se v této souvislosti důležitými pojmy kompetence a komunikace. Z úhlu porozumění těmto tak často používaným (i zneužívaným) pojmům byl předkládaný text zpracováván. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
18 PEŠKOVÁ, Jana
8 PEŠKOVÁ, Jitka
18 Pešková, Jana
8 Pešková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.