Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Essays on Economics of Education and Social Policy
Abramishvili, Zurab ; Gaule, Patrick (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent)
V první kapitole této dizertační práce slučujeme data z cíleného programu sociálních dávek (nepodmíněný transfer hotovosti) s daty z gruzínského národního a zkušebního centra, abychom analyzovali vliv nepodmíněného transferu hotovosti na míru zápisů na vysoké školy v Gruzii. Vzhledem k tomu, že výše zmíněný program poskytoval hotovostní transfer pouze jedincům, kteří byli pod určitou kvantitativně měřitelnou hladinou chudoby, používáme v této studii metodu globálního regression discontinuity designu. Nacházíme pozitivní vliv peněžních transferů na míru zápisů na vysoké školy. Být příjemcem transferu v rámci programu sociální podpory konkrétně zvyšuje pravděpodobnost zápisu na vysokou školu o 6,3%. Důležitým zjištěním také je, že výsledky ukazují, že vliv výše zmíněného programu je vyšší pro muže než pro ženy. Chlapci z chudých rodin, které dostávají peníze skrze program sociální podpory, mají o 13,4% vyšší šanci, že se dostanou na vysokou školu než chlapci pocházející z rodin, které transfer neobdržely. Tato analýza je prvním pokusem o zkoumání efektu podobného programu v rámci vzdělávacího systému a zároveň přispívá k rostoucí literatuře zabývající se dlouhodobým vlivem hotovostních tranferů. Ve druhé kapitole zkoumáme vliv stejného gruzínského programu sociální podpory na širší spektrum proměnných. V roce...
Essays on the Economics of Education
Todua, Gega ; Jeong, Byeongju (vedoucí práce) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent) ; Veramendi, Gregory (oponent)
V první kapitole se zabýváme politikou finanční pomoci v rozvojových zemích, které podporují vzdělávání studentů v zahraničí. Zatímco některé země poskytují finanční podporu studentům ve formě grantů a stipendií, jiné se spíše přiklání k metodě stu- dentských půjček. Tato práce používá informace z nového souboru dat, který popisuje charakteristiky vládních programů z celého světa, které se zaměřují na studentská stipendia a půjčky, které slouží jako prostředek pro finanční pomoc studentům při studiu v zahraničí. Tato data nám umožňují identifikovat jedinečná fakta o těchto poli- tických programech v rozvojových zemích. Výsledky ukazují, že v porovnání s metodou studentských půjček, jsou do stipendijních programů mnohem častěji vybírání stu- denti na základě svých dovedností. Zároveň se stipendijní programy zaměřují více na bakalářské a magisterské studium, a také po studentech častěji požadují návrat do domovské země. Ve své práci jsme zkonstruovali studentsko-migrační model pro dvě země s vládními zásahy, který kvalitativně bere v úvahu zákonitosti, které jsme vypo- zorovali v datech. V našem modelu jsou zásahy vlády oprávněné a to ze dvou důvodů. Zaprvé, studenti z rozvojových zemí jsou finančně omezeni a nemohou si tedy dovolit vzdělání v zahraničí....
Essays on Economics of Education and Social Policy
Abramishvili, Zurab ; Gaule, Patrick (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent)
V první kapitole této dizertační práce slučujeme data z cíleného programu sociálních dávek (nepodmíněný transfer hotovosti) s daty z gruzínského národního a zkušebního centra, abychom analyzovali vliv nepodmíněného transferu hotovosti na míru zápisů na vysoké školy v Gruzii. Vzhledem k tomu, že výše zmíněný program poskytoval hotovostní transfer pouze jedincům, kteří byli pod určitou kvantitativně měřitelnou hladinou chudoby, používáme v této studii metodu globálního regression discontinuity designu. Nacházíme pozitivní vliv peněžních transferů na míru zápisů na vysoké školy. Být příjemcem transferu v rámci programu sociální podpory konkrétně zvyšuje pravděpodobnost zápisu na vysokou školu o 6,3%. Důležitým zjištěním také je, že výsledky ukazují, že vliv výše zmíněného programu je vyšší pro muže než pro ženy. Chlapci z chudých rodin, které dostávají peníze skrze program sociální podpory, mají o 13,4% vyšší šanci, že se dostanou na vysokou školu než chlapci pocházející z rodin, které transfer neobdržely. Tato analýza je prvním pokusem o zkoumání efektu podobného programu v rámci vzdělávacího systému a zároveň přispívá k rostoucí literatuře zabývající se dlouhodobým vlivem hotovostních tranferů. Ve druhé kapitole zkoumáme vliv stejného gruzínského programu sociální podpory na širší spektrum proměnných. V roce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.