Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití workshopů při analýze požadavků softwarového projektu
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce reaguje na v praxi často nedostatečně zvládnutou oblast analýzy požadavků ve vývoji SW, kdy se ukazuje, že právě nesprávně definované požadavky jsou jednou z hlavních příčin neúspěchu SW projektů. Obsah práce se zabývá problematikou technik získávání požadavků, konkrétně se jedná o využití požadavkových workshopů, jakožto přístupu, kde jednotlivé zainteresované strany pod vedením facilitátora, společně vytvářejí definované výstupy a kolektivně formují požadavky na SW. Pořádání podobných workshopů je náročnou činností, při které je nutné zohlednit mnoho aspektů, o kterých je pojednáno v teoretické části práce. Praktickým výstupem práce je vytvoření metodického rámce pro pořádání workshopu zaměřeného na porozumění problémové oblasti a řešení, identifikaci zainteresovaných stran a rozsahu projektu, kdy je na problém nahlíženo z perspektivy celkového kontextu a nadhledu, což je zásadní v úvodních fázích SW projektu. Workshop byl navržen a realizován v prostředí vysokoškolského kurzu Softwarový projekt a přizpůsoben metodice MMSP, která se v kurzu využívá.
Příprava multimediálních výukových materiálů pro podporu výuky
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimédií, jejich využitím v oblasti vzdělávání a tvorbou multimediálních výukových materiálů, sloužících pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Konkrétně se jedná o tvorbu video tutoriálů, jejichž obsahem je názorné řešení vybraných úloh v textovém editoru MS Word. Vytvořené materiály jsou následně konfrontovány s uživateli v rámci vyhodnocování zpětné vazby. Práce dokumentuje proces tvorby od fáze plánování až po konečnou distribuci, uvádí použité a alternativní nástroje a v neposlední řadě také komentáře a doporučení vyplývajících ze zkušeností z vlastní tvorby. Dále se práce zabývá zajištěním vhodné distribuce uživatelům pomocí webových služeb a definováním vizuálního stylu, který by měl sloužit nástupcům, kteří by se rozhodli vytvořenou sbírku rozšířit. Práce samotná by měla také sloužit jako pomůcka a soubor postupů pro pedagogy a školitele, kteří by chtěli realizovat multimediální materiály a začlenit je do vlastní výuky. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsou respondenti dotazováni ohledně využití multimédií v rámci jejich vzdělávání. Dotazník také poskytl prostor pro zpětnou vazbu, kde uživatelé hodnotili vytvořené multimediální materiály. Posledním zaměřením dotazníku bylo zmapování využití přenosných zařízení podporujících multimédia a jejich potenciál ve vztahu k výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.