Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tradice a rituály v rodině a MŠ jako východisko hodnotvorné orientace dítěte předškolního věku
Průšová, Ivana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá z teoretického hlediska současností a postavením jednotlivých generací v širší, vícegenerační rodině. Zásadním objektem v tomto výzkumu je předškolní dítě a jeho vztahy a vazby k rodinným příslušníkům, kteří zaujímají v jeho výchově a socializaci zásadní místo (rodina a její proměny, právní normy, prorodinná politika, mravní výchova, úloha prarodičovství, význam funkční rodiny pro rozvoj dítěte). V empirické části práce je popsán výzkum, který mapuje způsob a průběh oslav významných svátků ve vícegeneračních rodinách s odlišnou sociální úrovní, vzdělaností a rozdílným výchovným prostředím. Zkoumá tak, jaká je role nejstarší generace v předávání tradic a specifických rodinných zvyklostí dalším generacím a jakou roli při realizaci rodinných oslav zaujímají jednotliví příslušníci ve společně žijící vícegenerační rodině. Klíčová slova: vícegenerační rodina, soužití, rodičovství, prarodičovství, tradice, rituály.
Tradice a rituály v rodině a MŠ jako východisko hodnotvorné orientace dítěte předškolního věku
Průšová, Ivana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá z teoretického hlediska současností a postavením jednotlivých generací v širší, vícegenerační rodině. Zásadním objektem v tomto výzkumu je předškolní dítě a jeho vztahy a vazby k rodinným příslušníkům, kteří zaujímají v jeho výchově a socializaci zásadní místo (rodina a její proměny, právní normy, prorodinná politika, mravní výchova, úloha prarodičovství, význam funkční rodiny pro rozvoj dítěte). V empirické části práce je popsán výzkum, který mapuje způsob a průběh oslav významných svátků ve vícegeneračních rodinách s odlišnou sociální úrovní, vzdělaností a rozdílným výchovným prostředím. Zkoumá tak, jaká je role nejstarší generace v předávání tradic a specifických rodinných zvyklostí dalším generacím a jakou roli při realizaci rodinných oslav zaujímají jednotliví příslušníci ve společně žijící vícegenerační rodině. Klíčová slova: vícegenerační rodina, soužití, rodičovství, prarodičovství, tradice, rituály.
Socioekonomické charakteristiky pacientů Léčebny tuberkulózy a respiračních nemocí Humpolec
PRŮŠOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá monitoringem socioekonomických charakteristik pacientů nemocných tuberkulózou léčených v Léčebně tuberkulózy a respiračních nemocí v Humpolci. Úvodní část práce seznamuje s historií tuberkulózy, epidemiologickou charakteristikou tohoto onemocnění, diagnostikou, klinickými poznatky, léčbou a preventivními opatřeními. Tato část byla vypracována metodou sekundární analýzy dat. V druhé části práce byl proveden kvantitativní výzkum. Pomocí grafů jsou statisticky vyhodnocena data, která byla získána v dotazníkovém šetření. Cílem práce bylo zmapování socioekonomických charakteristik pacientů nemocných tuberkulózou. V třetí části práce je zavedena diskuze nad získanými výsledky. Onemocnění tuberkulózou je v našich podmínkách převážně záležitostí starých lidí a dále lidí s nízkým socioekonomickým standardem. ČR patří mezi země, kde je dobrá epidemiologická situace. Je to hlavně díky fungujícímu systému dohledu nad touto nákazou a důslednému dodržování preventivních opatření. Do budoucna je důležité zmapovat a kontrolovat rizikové skupiny obyvatel a také příliv cizinců se zemí s vysokým výskytem tohoto onemocnění. Práce může být použita jako informační materiál pro prevenci v této oblasti.
Analýza úrovně hygienických znalostí žáků 1. - 3. tříd Základní školy Hradská Humpolec
PRŮŠOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá monitoringem hygienických znalostí žáků ve věku 6 ? 10 let navštěvujících Základní školu Hradská v Humpolci. Dále je zaměřena na výchovu žáků k významu dodržování hygienických pravidel a o možných důsledcích, které mohou vzniknout v případě jejich porušování. Nakonec, po provedení edukace, jsem vyhodnotila znalosti žáků o dané problematice. Úvodní část práce seznamuje s historií hygieny, základními hygienickými návyky, vybranými infekčními onemocněními dětského věku, epidemiologickou charakteristikou těchto nákaz, diagnostikou, klinickými poznatky, preventivními opatřeními a problematikou očkování. Tato část byla vypracována metodou sekundární analýzy dat. V druhé části práce byl proveden kvantitativní výzkum a přednáška na téma ?Prevence infekčních nemocí s nácvikem správné techniky mytí rukou?. Pomocí grafů jsou statisticky vyhodnocena data, která byla získána dvěma dotazníkovými šetřeními. V třetí části práce je zavedena diskuze nad získanými výsledky. Žáci mají základní znalosti v péči o tělo, vědí, jaké hygienické návyky mají dodržovat. Bohužel ne vždy tak činí. Nutnost dodržování hygienických pravidel není dětmi upřednostňována, protože si neuvědomují jejich důležitost. Děti by měly zlepšit svojí dentální hygienu a techniku mytí rukou. Dodržovat hygienu je důležité v prevenci infekčních onemocnění a bezesporu také proto, aby se každý cítil dobře. Dle mého názoru má edukace vliv na zlepšení úrovně znalostí v oblasti hygienických návyků, a proto její provádění má význam. Práce může být použita jako informační materiál pro práci v dané oblasti. Výsledky mohou být využity při zvyšování úrovně znalostí dětí v osobní hygieně.

Viz též: podobná jména autorů
4 PRŮŠOVÁ, Iveta
4 Průšová, Ivana
4 Průšová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.