Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahovost osoby a její význam pro sociální práci
PETRŮ, Barbora
Diplomová práce se zabývá vztahovostí osob a jejím významem pro sociální práci. V první části této práce, se téma zaměřuje na filozofické chápání pojmu osoby, vztahovosti a kde se potřeba navazování vztahů utváří. Filozofické poznatky jsou v průběhu práce uplatněny skrze definování vztahu v sociální práci, ve které je vztah brán jako nástroj pomoci. Práce je tak zaměřena na povšimnutí si důležitosti vztahu v sociální práci, jejímž cílem je poukázání na provázanost osobního vztahu s profesionalitou sociálního pracovníka. V závěrečné části se práce věnuje zkušenostem z praxe v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež, v níž dojde k reflexi praktických zkušeností pomocí zjištěných teoretických tezí, čímž dojde k zhodnocení osobního vztahu s hranicemi profesionality.
Smysl života dětí žijících v dětském domově
PETRŮ, Barbora
Práce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech. Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri- vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.