Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti fyzioterapie u pacientů s hemofilií
PETRÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá vlivem fyzioterapie na stav pohybového aparátu pacientů s hemofilií. Cílem této práce je zmapovat možnosti fyzioterapie u pacientů s hemofilií a poté posoudit efekt navrženého fyzioterapeutického plánu u jednotlivých probandů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána fyziologie krevního srážení, která je z důvodu absence srážecích faktorů u hemofiliků narušená. Dále je charakterizována nemoc hemofilie, její výskyt, typy, etiologie, diagnostika a popsán její klinický obraz. Je zde také vysvětlen vznik hemofilické artropatie, která je závěrečným stádiem poškození kloubů u tohoto onemocnění. V poslední části jsou popsány možnosti fyzioterapie u pacientů s hemofilií, které jsou rozděleny na fyzioterapii v akutním a subakutním stadiu nemoci. Praktická část je zaměřena na využití metod fyzioterapie, které jsou popsány v teoretické části. Výzkumný soubor tvoří tři pacienti s těžkou formou hemofilie ve věku 49-53 let, kteří absolvují 10 individuálních terapií. Kazuistické studie obsahují vstupní kineziologické rozbory, popsanou terapii a výstupní kineziologické rozbory. Součástí sběru dat je také standardizované skóre kloubního zdraví hemofiliků Hemophilia Joint Health Score, a také test hodnotící kvalitu života A36 Hemofilia - QoL. V těchto rozborech jsou zobrazeny i změny, které nastaly po absolvovaných terapiích. Podle výsledků došlo u probandů k pozitivním účinkům terapie. Věřím, že by tato práce mohla pomoci fyzioterapeutům v jejich klinické praxi jako pomůcka při hledání fyzioterapeutických metod používaných u pacientů s hemofilií. Edukační materiál může být využit i pacienty jako zdroj informací o tomto onemocnění nebo také jako pomůcka při autoterapii.
Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství
Petráková, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
NÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých a dánských učebnicích matematiky a možnostmi cíleného rozvoje prostorové představivosti žáků na 1. stupni základní školy. Dále jsou na příkladu vybrané třídy ze základní školy v Praze zkoumány možnosti využití metody tří průmětů při výuce geometrie na 1. stupni a její vliv na rozvoj prostorové představivosti u žáků tohoto věku. V dané třídě byly vedeny rozhovory mapující nejen úroveň rozvoje prostorové představivosti, ale právě i schopnosti žáků pracovat se zobrazením těles pomocí tří průmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: žák mladšího školního věku, prostorová představivost, tři průměty, koncepce výuky geometrie

Viz též: podobná jména autorů
2 Petráková, Barbora
1 Petráková, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.