Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití mezipředmětových vztahů ve výuce přírodopisu k motivaci a prohloubení porozumění přírodovědným jevům a dějům
PEPICHOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá využitím mezipředmětových vztahů ve výuce přírodopisu k motivaci a prohloubení porozumění přírodovědným jevům a dějům. Teoretická část zahrnuje informace o mezipředmětových vztazích, konceptu STEM vzdělávání, přírodovědném kurikulu, badatelsky orientovaném vyučování a učebnicích. V návaznosti na analýzu 10 učebních textů nových učebnic přírodopisu a rozhovorů se čtyřmi učiteli byly navrhnuty výukové jednotky na téma motýli, bakterie, sloni, houby. Vybrané tři výukové aktivity byly zrealizovány v šestých třídách na základní škole v Jihočeském kraji.
Vědecké osobnosti a biologické objevy v učivu přírodopisu na 2. stupni ZŠ
PEPICHOVÁ, Markéta
Pepichová M., 2019: Vědecké osobnosti a biologické objevy v učivu přírodopisu na 2. stupni ZŠ. Bakalářská práce, Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, České Budějovice. 78 s. Vedoucí práce doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D. Bakalářská práce se zabývá vědeckými osobnostmi a biologickými objevy v učivu přírodopisu na 2. stupni ZŠ. Teoretická část zahrnuje informace o přírodopisném kurikulu, seznamuje s historickou metodou výběru učiva přírodopisu, obsahuje analýzu učiva přírodopisu a medailonky vybraných vědeckých osobností. V návaznosti na analýzu textu přírodopisného kurikula a textu učebnic přírodopisu byl vypracován dotazník. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 90 respondentů ze čtyř základních škol a sedmi víceletých gymnázií. Z výsledků vyplynulo, že žáci ve větší míře znali jména vědeckých osobností vyskytujících se v učebnicích, ale neznali jména novodobých badatelů. Bakalářská práce obsahuje návrhy sedmi pracovních listů, které seznamují žáky 2. stupně základních škol se sedmi vybranými vědeckými osobnostmi a jejich objevy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.