Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pracovní postup pracovníka pracoviště krizového řízení při řešení mimořádné události ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Prachatice.
PŮBAL, Přemysl
Bezpečnost občanů je jednou ze základních povinností státu. Proto je systém krizového řízení v České republice jednou z forem ochrany obyvatelstva, která je garantována státem. Při jeho vytváření a provozování spolupracují jak věcné příslušné orgány veřejné správy, tak i právnické a fyzické osoby. V diplomové práci je hodnocena připravenost menších samosprávních celků, jako jsou obce I. typu (obce), obce II. typu (obec s pověřeným úřadem) a především obce III. typu (obec s rozšířenou působností). Přesto, že se systém krizového řízení v České republice neustále vyvíjí a je podložen i po legislativní stránce, je právě na nižších úrovních do značné míry zanedbáván. Činnosti v této oblasti jsou v mnoha případech buď odkládány, nebo v horších případech považovány za zcela zbytečné a jejich realizace se vůbec neuskuteční. V souvislosti s řešením mimořádných událostí byly orgánům obcí svěřeny určité kompetence k jejich řešení. Ale na druhou stranu v případech řešení krizových stavů nejsou rozlišovány jednotlivé úrovně obcí. Problémy nastávají v oblasti odborné, materiální i personální, kdy především obce na I. typu nedisponují takovými prostředky, aby mohly v případě vzniku krizové situace adekvátně reagovat. Přece jenom lepší podmínky panují u obcí s rozšířenou působností, které také díky většímu rozpočtu dokáží ve svém správním území lépe zajistit krizovou připravenost obce na mimořádnou událost nebo krizovou situaci, a její následné řešení spojené s minimalizací způsobených škod a odstranění následků z působení mimořádné události nebo krizové situace. Základním cílem diplomové práce je charakterizovat systém krizového řízení v České republice. Teoretická část je za pomoci legislativy a odborné literatury zaměřena na vysvětlení základních pojmů, jako jsou krizové řízení, systém integrovaného záchranného systému, havarijní a krizové plánování, charakteristika mimořádné události a krizové situace nebo orgány krizového řízení. Dále je diplomová práce zaměřena především na úsek krizového řízení na úrovni obce s rozšířenou působnosti, kde je popsána jak působnost, tak i jednotlivé orgány obce. Řeší se zde především jednotlivé postupy menších samosprávních celků při prevenci obce při přípravě na mimořádné události, podílení se obce na záchranných a likvidačních pracích a úkony prováděné v souvislosti s ochranou obyvatelstva. Jako poslední obsahuje teoretická část finanční zajištění úkonů souvisejících s přípravou na mimořádné události nebo krizové situace a prováděním záchranných a likvidačních prací. Pro splnění cílů diplomové práce byly stanoveny dvě výzkumné otázky, které řeší jak připravenost krizového pracovníka, tak i možnost vypracování návrhu na metodický postup při řešení krizové situace. V praktické části diplomová práce popisuje vybrané postupy jednotlivých orgánů krizového řízení při vzniku krizové situace. Po provedení řízeného rozhovoru s panem kpt. Ing. Jaromírem Habáskem (pracoviště prevence, ochrany obyvatelstva a krizového řízení) z územního odboru HZS Prachatice, byla z hlediska četnosti a rozsahu škod na správním území obce s rozšířenou působností Prachatice vybrána modelová krizová situace Povodeň velkého rozsahu, na níž byly aplikovány jednotlivé postupy orgánů krizového řízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.