Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Supervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JU
PĚTIVLASOVÁ, Šárka
Budoucí sociální pracovníci se setkávají se supervizí již během svého studia. Účelem zavedení supervize do praktické výuky je podpora studentů v naplňování cílových charakteristik profilu absolventa. Student získává vlastní zkušenosti se supervizí jako s jedním z klíčových prostředků rozvoje svých odborných kompetencí. Cílem práce je zmapovat názory studentů sociálních oborů ZSF JU na supervize odborných praxí realizovaných během studia. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, se stratifikovaným výběrem, kdy studenti byli oslovováni přes mluvčí ročníku, a metoda ohniskové skupiny se studenty sociálních oborů na ZSF JU. Vyhodnocování dat proběhlo metodou otevřeného kódování a následnou kategorizací dat. Studenti vnímají školní supervizi jako užitečnou pro jejich další rozvoj. Bylo zjištěno, že zkušenosti studentů jsou velice rozdílné. Jedna skupina studentů by ráda, aby se jim měnili supervizoři během studia a aby měli před začátkem nástupu na praxe výuku předmětu supervize. Druhá skupina studenů by byla naopak ráda, aby se jim supervizoři tolik neměnili a dokázali si vytvořit se supervizorem důvěru. Všichni studenti se shodli na tom, že supervize mají smysl již během studia. V případě, že by jim supervizor neuděloval zápočet, ale uděloval by jim ho například koordinátor praxe, by pro ně měly supervize větší smysl, neboť by neměli ze supervizora respekt a mohli se mu svěřit s případnou situací, která je zarazila nebo rozhodila na praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.