Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Business Intelligence řešení pro síť čerpacích stanic
Ouhel, Radek ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá hledáním vhodného Business Intelligence řešení pro analýzu a monitoring provozu sítě čerpacích stanic, které by bylo poskytováno jako komplementární produkt k současnému produkčnímu systému, a přispělo k byznysu zákazníků i poskytovatele tohoto systému. Cílem práce je návrh samotného řešení i volba následné marketingové strategie jeho prodeje tak, aby byly respektovány faktory jako např. současná situace stávajícího sytému, pozice konkurence ve vymezeném tržním segmentu a požadavky zákazníků na toto řešení. K dosažení cíle byly využity poznatky z rešerše literatury zabývající se teorií i řešením projektů Business Intelligence, tvorbou marketingových strategií a analýzou zákaznických potřeb a licenční i cenovou politikou. Dále bylo využito přístupu k interním informacím poskytovatele produkčního software, zejména o struktuře a kvalitě zdrojových dat nebo o složení a potřebách stávajících zákazníků. Přínosem práce je ukázka syntézy rozmanitých interních i externích faktorů, uvažovaných při návrhu řešení. V práci je demonstrováno, že pojem Business Intelligence může ve svém širším pojetí pro určitou skupinu uživatelů představovat podstatně odlišné a netradiční řešení. Netradiční jak z hlediska navržených vlastností a komponent, tak z hlediska nástrojů využitých při implementaci. V úvodu práce je provedena rešerše potřebné literatury a odborných publikací. Následuje teoretická část, popisující obecně principy Business Intelligence, které jsou pro téma práce relevantní. Čtvrtá kapitola obsahuje popis výchozího stavu, kde informuje o vlastnostech a architektuře produkčního systému, zdrojových dat a také o obchodní strategii software Europos. Současný stav, avšak ve vztahu k externímu okolí je popsán v kapitole další, kde je provedena analýza konkurence a tržního prostředí. V šesté kapitole jsou shrnuty poznatky z předchozích kapitol shrnuty formou konkrétních požadavků na formu i obsah řešení. V kapitole konceptuálního návrhu je na základě uvedených požadavků nejprve stanoven rozsah přírůstku řešení a proveden konceptuální návrh. V osmé kapitole jsou vybrány konkrétní nástroje, a následně upřesněn návrh prostřednictvím fyzických datových modelů vybraných komponent řešení. Hotové řešení je popsáno a zobrazeno v kapitole deváté. Práce je zakončena návrhem vybraných kategorií marketingového mixu, kde je rozhodnuto o tom, jak, a za kolik zákazníkům výsledný produkt nabídnout či prodat.
Metodické postupy procesní analýzy
Ouhel, Radek ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Náplava, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na popis postupu procesní analýzy, v prostředí děkanátu fakulty technicky zaměřené vysoké školy. Především jde o nastínění zvoleného postupu a metodiky, v kontextu se specifickými rysy tohoto tipu organizace, a možnými riziky úspěšnosti projektu plynoucími z těchto charakteristik. Procesní analýza byla předmětem studentské stáže pro firmu IBM, v práci tedy budou zmíněny i popsány vybrané nástroje poskytnuté pro účely projektu, spolu s doporučenou metodikou jejich optimálního využití. Poslední část práce je věnována kritickému zhodnocení metodiky uplatněné na projektu v porovnání s metodikou IBM a některými principy metodiky MMABP. Hlavní přínos práce tkví právě v kritickém pohledu na zvolený postup řešení projektu v porovnání s teorií metodik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.