Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv změny tlaku v trakčním válci pluhů na zatížení hnacích kol traktorů
Opluštil, Jakub
První část práce je zaměřena na popis konstrukce pluhů a jejich současný stav. V druhé části práce bylo na základě terénního měření analyzovat vliv trakčního válce na výstupní parametry orební soupravy. V praktické části této práce je zpracováno terénní měření, které bylo provedeno za účelem vyhodnotit využití trakčního hydraulického válce u pluhu. K měření byl použit traktor značky Zetor Forterra 150 HD v soupravě s pluhem Pöttinger SERVO 45 M PLUS. Před vlastním terénním měřením proběhlo vážení traktoru v agregaci s pluhem. Vážení probíhalo na nájezdných vahách. Vážili se následující nápravy: přední náprava, samostatně zadní pravé a levé kolo, opěrné kolo pluhu. Měřilo se ve dvou variantách, a to se záběrem pluhu 1,6 m a 2 m. Dále se měření odvíjelo dle polohy soupravy, ta byla v jednom případě v rovině a v dalším v nakloněné rovině. Na vahách se simulovalo naklonění traktoru, které mělo představovat jízdu traktoru při orbě vpravo, tudíž bylo levé kolo traktoru a opěrné kolo pluhu podloženo o 20 cm. Při plovoucí poloze rozváděče vnějšího okruhu hydrauliky je ve válci nulový tlak. Nedochází k přenášení zatížení z pluhu na traktor. Vážení vycházelo ze tří skupin měření. V první fázi se jednalo o 0 barů, v druhé 100 barů a poslední 150 barů v trakčním válci. Při postupném zvyšování tlaku se zatěžovali nápravy traktoru a odlehčovalo zatížení opěrného kola. Pro jednodušší znázornění byly získané hodnoty přepsány do obrázků a vytaženy do grafů pro porovnání. Výsledky získané při vážení byly porovnány s výsledky zatížení jednotlivých kol při skutečné orbě. Zvyšováním tlaku v trakčním válci dochází k vyrovnání zatížení zadních kol pohybujících se v brázdě a na záhoně. Tato skutečnost se projevila na výstupních parametrech orby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.