Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Časová schránka
Ryzhakova, Margarita ; Zálešák, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem časových schránek jako způsobem konzervace přítomnosti a komunikace s časovým odstupem. Skrz zkoumání existujících časových schránek v různých kontextech se autorka pokouší redefinovat hranice pojmu časová schránka. Do pozorování jsou zahrnuty i případy, kdy obsah splňuje postoj časové schránky, ale není tak objektivně vnímán. Dané zkoumání pak autorka aplikuje na subjektivní definování daného pojmu k vytvoření osobní časové schránky v novomediální formě, která má přispět k diskuzi o pojetí hranic časových schránek. Vytvořená časová schránka je digitální instalace v rozšířené realitě, kterou si mohou lidé načíst z plakátů vyvěšených ve veřejném prostoru.
Bilingual Guideline
Bilal, Rama ; Málek,, Matěj (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
The increasing need for effective bilingual design solutions has highlighted the challenges faced by designers in selecting appropriate font pairings that preserve the aesthetics and visual harmony between Arabic and English typography. As the two scripts are in opposite directions, and the glyphs are different in many aspects, it is vital to understand the font design principles in order to design a successful bilingual family. This diploma project aims to develop a concise visual guideline for Arabic-English bilingual typography pairing to facilitate font selection and design, to enhance identity, proficiency, consistency, aesthetics, and effective communication in the field of Graphic Design. By considering the unique characteristics of both Arabic and English scripts and adhering to Arabic font regulations, the manual will provide practical design recommendations, methods, and font pairing choices that align with the intended proficiency and aesthetic goals. The study will employ comparative analyses, and examinations to inform the guideline's development. And the results will benefit designers, educators, and stakeholders involved in bilingual design, leading to improved communication in diverse linguistic contexts. My project extends beyond mere one—off research for design, delving into the realm of research through design. This expansive field of typographic harmonization remains largely unexplored, offering a fertile ground for fellow designers to contribute. Emphasizing the project's openness is crucial, particularly in light of the tendency of Northern—Western design hegemony to impose limited norms, thereby universalizing cultural references while sidelining local ones. The significance of this undertaking lies in its role as a design venture, aiming to unravel the dynamics of harmonizing Arabic and English typography. The focus is not on subsuming the former into the norms of the latter, but rather on equalizing them. The essence of this objective is encapsulated in the format of the practical output—guidelines for pairing Arabic-English bilingual typography.
Udržitelnost v grafickém designu
Shalak, Hanna ; Veselá, Lenka (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
V průběhu tvorby projektu jsem zkoumala prvky designu obalů papíru A4 z hlediska udržitelnosti, ekologie a vlastností produktu. Analýza spotřebitelského chování naznačuje nedostatečnou pozornost věnovanou průmyslovým standardům výroby papíru, což přispívá k šíření tzv. „greenwashingu“ a zpomalení pokroku v řešení environmentálních problémů. Samotný obal je často vnímán pouze jako objekt určený k likvidaci. Proto jedním z hlavních cílů mé práce je zaměření se na informační složky jeho designu. Toto slouží jako základ pro předání komplexity a složitosti systému, který se skrývá za čistým papírem A4. Pro realizaci projektu jsem sbírala obaly z místních tiskáren a copycenter v Brně. To mi umožnilo získat jasnější představu o tom, kolik druhů papíru koluje ve městě, jaké typy ekoznačení používají výrobci a dodavatelé, a na základě jakých preferencí se objednává určitý druh materiálu pro tisk.
Čitelnost v autorském písmu
Myslivcová, Berta ; Toman,, Jiří (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na knižní písmo. Zkoumá technické prostředky dosažení nejvyšší čitelnosti písma v hladké sazbě a stejně tak se zaobírá i jeho estetickou hodnotou. Předkládá stručný náhled do vzniku písma a vývoje latinky, zkoumá principy v tvorbě písma a následně je dovršena vlastní zkušeností autorky s kreslením textového písma. Důležitou části je proces tvorby knižního písma, který tato diplomová práce otevírá a ukazuje. Výstupem se stávají v několika znacích představené dva řezy knižní antikvy, které usilují o emoční náboj a specifický charakter, kterým mohou obohatit vyprávěný příběh knihy.
PATTERN PAINT ROLLER LAB
Giacintová, Zdeňka ; Arndt, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji technice válečkování neboli dekoračním malířským válečkům a jejich historickému kontextu. Práce pro mne představuje především možnost zabývat se fenoménem, který byl ve své době velmi populární, a prozkoumat jeho potenciál nad rámec tradičního vnímání. Prostřednictvím řady testů jsem experimentovala s vytvářením nových vzorů a zkoumala jsem možnosti této technologie, což zahrnovalo například také testy materiálu a velikosti válečkové matrice nebo přenesení dekoru z pro něj typického interiérového prostředí do prostředí exteriéru.
Architektura v Japonsku – vlivy, kontrasty, paralely
Strnadel, František ; Přibyl, Ondřej (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Planeta T, jak už název napovídá je určitým smyšleným a imaginárním městem, či planetou. Název je odvozen od hlavního města Japonska – Tokia. Práce je na hranici fotky dokumentu z míst existujících, k vytvoření neexistujícího věděckofantastcikého výjevu. Tak jako je spousta jiných měst ve světe charaktericstická nějakým svým konkrétním způsobem, je Tokio město, které vyloženě vybízí k této sci-fi vizi města budoucnosti. Z práce se v průběhu tvorby mimo jiné stala rovněž studie na pomezí etnografického popisu a autoetnografické reflexe Tokia. Ta se mi formovala v podobě osobního deníku, kam jsem si zapisoval jak každodenni zážitky a architektonické poznámky, tak i poznámky z pozorování Japonců a jejich zvyků.
PATTERN PAINT ROLLER LAB
Giacintová, Zdeňka ; Arndt, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji technice válečkování neboli dekoračním malířským válečkům a jejich historickému kontextu. Práce pro mne představuje především možnost zabývat se fenoménem, který byl ve své době velmi populární, a prozkoumat jeho potenciál nad rámec tradičního vnímání. Prostřednictvím řady testů jsem experimentovala s vytvářením nových vzorů a zkoumala jsem možnosti této technologie, což zahrnovalo například také testy materiálu a velikosti válečkové matrice nebo přenesení dekoru z pro něj typického interiérového prostředí do prostředí exteriéru.
Dawn Patrol
Javorská, Veronika ; Janečková, Zuzana (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Bakalářský projekt Dawn Patrol je digitální mapou otužovacích míst na území irského hrabství Donegal. Pomocí zvuků, vizuálních fragmentů a textů, popisujících vlastní zážitky ve vodě, subjektivně zaznamenávám esenci tohoto fenoménu.
«Tu ne perds pas le nords», Nevěš hlavu na ramena
Ručka, Svatopluk ; Veselá, Lenka (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Název diplomové práce plní funkci optimistické reflexe autorovy životní zkušenosti s prací grafického designéra v módním průmyslu. Touto optikou se zabývá absencí mezioborové spolupráce a zkoumá postavení současného dělení designu. Práce se opírá o současné demokratizační procesy v designérském diskurzu a prostřednictvím výzkumu vytváří jak subjektivní, tak obecnou budoucí vizi, která zpřítomňuje společenskou zkušenost.
Vizuální identita virtuálního města
Sodomková, Natálie ; Ondrík, Jozef (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na esej zpracovanou v kontextu bakalářské práce Les (2020) týkající se grafického uživatelského rozhraní a infografiky. Zároveň práce vychází z prototypu digitální hry Studna. V detailu se věnuje jednomu ze segmentů herního vývoje, a to vizuální komunikaci. Cílem práce je najít stylizovaný vizuální slovník ve vztahu k architektuře, designu narativu, hratelnosti a odezvy v kontextu navigace. Textová část hledá příklady sofistikovanějších způsobů předávání informací, v již existujících videoherních titulech. Praktická část navrhuje metodiku, která se inspiruje designem a industriální architekturou z období 19. – 20. století, včetně ilustrace a malířských přístupů. Navržená metodika ověřuje, zda jsou uplatněné postupy vhodné pro další využití v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.