Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlastní jména v českých publikacích o Svatojakubské cestě.
OROPEZA PEŇA JANDÍKOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem vlastních slov v konkrétní oblasti česky psané literatury o španělské poutní stezce známé pod názvem Svatojakubská cesta. Teoretická část hovoří o definici, typech dělení a pravopise vlastních jmen v češtině a španělštině, dále o galicijském jazyce coby kooficiálním jazyce španělské autonomní oblasti Galicie, ve které cesta sv. Jakuba končí, galicijské toponymii, pravidlech používání kooficiálních jazyků ve španělském národním tisku a nakonec o problematice překladu vlastních jmen obecně. V praktické části jsou kontrastivně analyzovány dvě konkrétní knihy rozdílných žánrů. Nejprve jsou nastíněny problémy, které v rámci výzkumu vyvstaly, poté jsou vyhodnoceny různé druhy klasifikací, které byly v obou publikacích provedeny a pozornost je zaměřena i na konkrétní galicijská propria a na otázku správného pravopisu vlastních jmen ze strany autorek. V závěru jsou shrnuty celkové výsledky analýzy.
Minulost a současnost na Svatojakubské cestě aneb Od tradiční křesťanské pouti k alternataivní turistické stezce
OROPEZA PEŇA JANDÍKOVÁ, Hana
Tato bakalářské práce popisuje vývoj a změny týkající se španělské poutní stezky známé v České republice pod názvem Svatojakubská cesta. Zabývá se především současným trendem jejího rostoucího propojení s cestovním ruchem, příčinami a následky tohoto trendu a okolnostmi, které jej doprovázejí. V prvních kapitolách je stručněna popsána historie poutní cesty, její symboly a trasy. Dále je analyzován posun ve vnímání Svatojakubské cesty, který se udál v průběhu staletí a dnešní rozdílný přístup poutníků a turistů k této tradiční poutní stezce. Následuje výčet různých statistických údajů týkajících se moderních poutníků a nastínění vlivu této cesty na ekonomii a cestovní ruch v oblasti Galicie. Popsán je i systém podpory a propagace Svatojakubské cesty, výsledky ankety zhodnocující úspěch reklamní kampaně v zahraničí a závěrečná kapitola se věnuje vztahu Svatojakubské cesty s Českou republikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.