Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání badatelských a tradičních laboratorních úloh ve výuce genetiky na gymnáziu
OBRDLÍKOVÁ, Zuzana
Badatelsky orientovaná výuka patří mezi aktivizující metody vyučování, kdy se pozornost přenáší na žáky a podporuje se aktivita žáků. Vyučování bádáním vede k rozvoji kladného vztahu k předmětu, to je vzhledem k poklesu zájmu o přírodovědné předměty žádoucí. Tato výuková metoda přispívá k rozvoji badatelských dovedností, ale i k samostatnosti, spolupráci, zodpovědnosti a plánování práce. Tato diplomová práce se zabývá srovnáním efektivity badatelské a tradiční výuky ve výuce genetiky. Výzkumu se zúčastnilo celkem 46 žáků ze dvou gymnázií na Vysočině. Žáci byli rozděleni do experimentální skupiny, vypracovávající pracovní listy s úlohami obsahující badatelské prvky, a kontrolní skupinu, která pracovala s listy obsahujícími tradičně koncipované úlohy bez prvků bádání. Výzkumným nástrojem byl pre-test a post-test, na jejichž základě bylo porovnáváno bodové zlepšení v post-testu experimentální skupiny oproti kontrolní skupině u žáků z jednotlivých gymnázií. Pro statistické vyhodnocení byl využit test hierarchická ANOVA. Výsledky výzkumu neukazují signifikantní vliv badatelské výuky na osvojení si nových informací. Po vypracování pracovních listů došlo ke statisticky významnému bodovému zlepšení u obou skupin.
Vliv intervenčního programu dechových cvičení na vybrané spirometrické hodnoty a na dechový stereotyp
OBRDLÍKOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá fungováním dýchací soustavy, konkrétně dechovým stereotypem a plicními kapacitami. Cílem bylo zjistit, zda intervenční program dechových cvičení má pozitivní vliv jak na dechový stereotyp, tak na zvýšení vitální kapacity a usilovného výdechu VC. Pro vyšetření stereotypu byl použit svalový dynamometr, kapacity byly měřeny pomocí spirometrie. Studie se zúčastnilo 34 probandů, 18 jako kontrolní vzorek a 16 se zúčastnilo intervence. Jednalo se o atlety ve věku 15,94 +/- 1,95 let, běžce na střední a dlouhé tratě. Probandi absolvovali vstupní vyšetření, intervenční program a po jeho ukončení následovalo výstupní měření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.