Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Neumannová, Klára ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Neumannová, Klára ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.
Návrh a testování softwarového řešení pro evidenci, monitorování a koordinaci projektů Ministerstva vnitra ČR
Neumannová, Klára ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
S neustále měnícím se prostředím a zvyšujícím se tlakem na dostupnost a kvalitu veřejných služeb jsou orgány veřejné, resp. státní správy stále častěji nuceny přistupovat k jejich změně. Tyto změny mohou být v některých případech pouze minoritního charakteru, avšak vzhledem k rigidnosti státní správy a rychlému společenskému a technologickému vývoji častěji vyžadují hlubší zásah, který je možný uskutečnit pouze za pomoci projektu. S přibývajícím počtem projektů však roste i potřeba jejich efektivní evidence, monitorování a koordinace. Tato diplomová práce se zabývá návrhem architektury a testováním softwarového řešení pro evidenci, monitorování a koordinaci projektů Ministerstva vnitra. Prvním cílem práce je analyzovat požadavky na softwarové řešení, které primárně vychází z potřeb jeho budoucích uživatelů. Druhým cílem je na základě takto definovaných požadavků navrhnout procesní, procesně-organizační, funkční, datovou a softwarovou architekturu softwarového řešení. Třetím cílem je navrhnout formu a postup testování včetně návrhu testovacích scénářů pro dané softwarové řešení. Posledním cílem je takto navržený postup testování realizovat a následně prezentovat výsledky tohoto testování. Za hlavní přínos této diplomové práce lze považovat vytvoření návrhu architektury softwarového řešení pro evidenci, monitorování a koordinaci projektů Ministerstva vnitra a vytvoření návrhu formy a postupu testování softwarového řešení, který lze pro tyto účely opakovaně využít v rámci dalších projektů zabývajících se dodávkou softwarových řešení. V úvodu této diplomové práce je vymezena oblast projektového řízení v rámci Ministerstva vnitra a provedena analýza požadavků na softwarové řešení pro evidenci, monitorování a koordinaci projektů. Další část práce je věnována návrhu procesní, procesně-organizační, funkční, datové a softwarové architektuře daného softwarového řešení. Poslední část práce je věnována návrhu formy a postupu testování softwarového řešení včetně realizace tohoto postupu a prezentace výsledků testování.
Srovnání nástrojů pro návrh a přístup k ORACLE databázi a možnosti jejich využití při výuce na VŠE Praha
Neumannová, Klára ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Palovská, Helena (oponent)
Tato práce se zabývá vyhledáváním, výběrem a srovnáváním nástrojů pro návrh a přístup do databáze Oracle a okrajově také vyhledáváním, výběrem a srovnáváním nástrojů pro tvorbu jednoduchých formulářových aplikací nad databází. To vše pro podporu výuky předmětu Databáze na Vysoké škole ekonomické. V první části práce definuji pro každou kategorii nástrojů tzv. předvýběrová kritéria, která mají za úkol eliminovat nevhodné nástroje a jejich počet. V druhé části pak definuji pro každou kategorii tzv. srovnávací kritéria, na jejichž základě porovnávám a hodnotím nástroje, které splnily předvýběrová kritéria a zároveň byly schváleny vedoucím této bakalářské práce. Ve třetí části prezentuji celkové výsledky srovnání a nástroje, které v hodnocení dopadly nejlépe, doporučuji k využití při výuce předmětu Databáze. Práce může sloužit jako podklad při rozhodování o výměně stávajících nástrojů používaných při výuce předmětu Databáze nebo jako inspirace pro studenty hledající nástroje pro návrh a přístup do databáze Oracle.

Viz též: podobná jména autorů
7 NEUMANNOVÁ, Kateřina
1 Neumannová, Karin
2 Neumannová, Karolína
7 Neumannová, Kateřina
2 Neumannová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.