Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace systému řešení domácího násilí na ženách v České republice a v Norském království
Nedbalová, Barbora ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací řešení domácího násilí v České republice a Norském království. Domácí násilí je závažný problém, vyskytující se ve všech společnostech nehledě na čas či kulturu. Práce popisuje financování systému, legislativní uchopení problematiky, hlavní aktéry v problematice domácího násilí na ženách, současnou situaci vzhledem k problematice domácího násilí a systém pomoci a to jak v České republice, tak v Norském království. Hlavním cílem je popsat a vysvětlit přístupy řešení domácího násilí na ženách. Diplomová práce se opírá o teorii režimů sociálního státu, které vychází z typologie sociálního státu od Esping-Andersena z roku 1990 se zaměřením na koncept "women friendly" původně z roku 1987. Dále vychází z teoretického přístupu "public health", který je zaměřen především na prevenci. Diplomová práce je doplněna o expertní rozhovory s odborníky na problematiku v České republice a v Norském králoství. Celá práce si klade za cíl porovnat přístupy k násilí na ženách dvou rozdílných sociálních států a nalézá doporučení pro Českou republiku. Klíčová slova domácí násilí, partnerské násilí, Česká republika, Norské králoství, komparace, sociální státy Název práce Komparace systému řešení domácího násilí na ženách v České republice a v Norském království
Málotřídní školství na jičínsku v minulosti a současnosti na pozadí historie školy ve slatinách
Nedbalová, Barbora ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá významem málotřídních škol ve společenském a kulturním životě obce a pozitivním vlivem na všestranný rozvoj osobnosti žáka. Mezi pozitiva málotřídního školství patří: rodinné prostředí, individuální přístup učitele, menší počet žáků, výchova k samostatnosti a zodpovědnosti, vzájemná interakce různě starých dětí a eliminace sociálně - patologických jevů. Málotřídní školy poskytují žákům možnost stejně kvalitního vzdělání jako školy plně organizované. Práce na konkrétním příkladu málotřídní školy ve Slatinách v okrese Jičín ukazuje na historickou zakotvenost tohoto typu vzdělávací instituce a jeho význam pro rozvoj obce a regionální kultury v současném vzdělávacím systému.
Málotřídní školství na jičínsku v minulosti a současnosti na pozadí historie školy ve slatinách
Nedbalová, Barbora ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Práce se zabývá významem málotřídních škol ve společenském a kulturním životě obce a pozitivním vlivem na všestranný rozvoj osobnosti žáka. Mezi pozitiva málotřídního školství patří: rodinné prostředí, individuální přístup učitele, menší počet žáků, výchova k samostatnosti a zodpovědnosti, vzájemná interakce různě starých dětí a eliminace sociálně - patologických jevů. Málotřídní školy poskytují žákům možnost stejně kvalitního vzdělání jako školy plně organizované. Práce na konkrétním příkladu málotřídní školy ve Slatinách v okrese Jičín ukazuje na historickou zakotvenost tohoto typu vzdělávací instituce a jeho význam pro rozvoj obce a regionální kultury v současném vzdělávacím systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.