Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství
Nagatkina, Darja ; Hlaváčková, Jana Hana (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Bibliografická citace Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství: diplomová práce / Darja Nagatkina; vedoucí práce: PhDr. Jana Hana Hlaváčková -- Praha, 2014. -- 85 stran. Anotace Tématem mé diplomové práce je vývoj ikonografie Posledního Soudu, a to od dob jeho vzniku po převzetí tohoto námětů, jak východní, tak západní církví. Počátky zobrazování Posledního Soudu sahají do IV. století (nejdříve se zobrazoval jako oddělení oveček od kozlů). Úplná kompozice se objevuje od VIII. století v Byzanci a od té doby se námět šíří v systému nástěnných maleb jak v Byzanci, tak v Rusku a na západě. Ve své diplomové práci bych se ráda zaměřila na vývoj ikonografie tohoto námětu a hlavně na jeho pozdější transformace způsobené kulturními zvyky východu a západu a mentalitou či náboženstvím leč křesťanských, ale tak odlišných národů. Cílem mé práce bude porovnání a podrobnější rozbor ikonografie Posledního Soudu zobrazovaného katolíky a pravoslavnými. Klíčová slova Poslední soud, had мытарств, Ohnivý tok, Gehanna, pyr aionios, ikonografie, Byzanc, Kristus, archanděl Michael, ikona.
Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství
Nagatkina, Darja ; Hlaváčková, Jana Hana (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Bibliografická citace Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství: diplomová práce / Darja Nagatkina; vedoucí práce: PhDr. Jana Hana Hlaváčková -- Praha, 2014. -- 85 stran. Anotace Tématem mé diplomové práce je vývoj ikonografie Posledního Soudu, a to od dob jeho vzniku po převzetí tohoto námětů, jak východní, tak západní církví. Počátky zobrazování Posledního Soudu sahají do IV. století (nejdříve se zobrazoval jako oddělení oveček od kozlů). Úplná kompozice se objevuje od VIII. století v Byzanci a od té doby se námět šíří v systému nástěnných maleb jak v Byzanci, tak v Rusku a na západě. Ve své diplomové práci bych se ráda zaměřila na vývoj ikonografie tohoto námětu a hlavně na jeho pozdější transformace způsobené kulturními zvyky východu a západu a mentalitou či náboženstvím leč křesťanských, ale tak odlišných národů. Cílem mé práce bude porovnání a podrobnější rozbor ikonografie Posledního Soudu zobrazovaného katolíky a pravoslavnými. Klíčová slova Poslední soud, had мытарств, Ohnivý tok, Gehanna, pyr aionios, ikonografie, Byzanc, Kristus, archanděl Michael, ikona.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.