Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zámek a kostel sv. Jana Nepomuckého ve Vyklanticích za Harrachů
NEVAŘILOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá stavbami zámku a kostela sv. Jana Nepomuckého ve Vyklanticích, které nechal postavit v letech 1722 1729 Jan Jáchym Harrach. V prvé řadě je představena historie panství Vyklantice a zároveň stavební dějiny obou objektů. Popis současného stavu zámku a kostela je konfrontován s fotografiemi ze 70. let 20. století. Posléze se práce zaměří na genealogii rodu Harrachu a další panství, která vlastnili Jan Jáchym a jeho bratr Ferdinand Markvart Harrach. Jádro diplomové práce spočívá v následujících kapitolách, ve kterých je řešena otázka autorství vyklantických staveb. Nejprve je kriticky zhodnoceno dosavadní připsání badatelů, kteří barokní objekty přisuzují K. I. Dientzenhoferovi nebo J. B. Santini-Aichlovi či J. L. von Hildebrandtovi. Průzkum ukazuje, že stavby ve Vyklanticích jsou pravděpodobně dílem místního stavitele, neboť objekty nevykazují kvalitu umělecké tvorby zmíněných architektů.
Fresková výzdoba od Felixe Antonína Schefflera v kostele sv. Jiří a sv. Martina v Martínkovicích
NEVAŘILOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá freskovou výzdobou kostela sv. Jiří a sv. Martina v Martínkovicích, kterou provedl v roce 1748 Felix Antonín Scheffler. Nejprve se autorka věnuje historii a typologii kostela, posléze charakterizuje tvorbu jejího architekta Martina Allia. Největší pozornost je zaměřena na malíře Felixe Antonína Schefflera, u něhož je představena jeho tvorba, jak na území Slezska, tak i v Čechách. Autorka se krátce zmiňuje o Cosmu Damianovi Asamovi a Johannu Christophu Groothovi, učitelech Schefflera. Těžištěm bakalářské práce jsou fresky, které jsou podrobeny ikonografické a formální analýze, která se soustředí i na restaurátorské práce. Dále autorka zařazuje Schefflerovu tvorbu do kontextu barokní malby v Čechách. Poslední část je zaměřena na hledání vzorů, které Scheffler použil na fresce v kostele sv. Jiří a sv. Martina v Martínkovicích. Autorka zde porovnává martínkovické fresky s Asamovými díly, převážně vytvořenými v letech 1720 1725.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.