Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modern denitrification methods of coal fired boilers
Nárovec, Jiří ; Houdek, Ing Milan (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
To fulfil strict NOx emission limits for large combustion plants it is nowadays necessary to equip existing boilers with denitrification techniques. This master’s thesis deals with denitrification of the existing 640 t•h-1 coal-fired boiler in Počerady power plant. The thesis contains background research of modern denitrification methods focused especially on secondary denitrification methods. Two variants for denitrification of the boiler are studied –variant 1 uses selective catalytic reduction (SCR) and variant 2 selective non-catalytic reduction (SNCR) supported by low NOx burners and over-fire air technology. An economic analysis of investment costs is carried out to find the suitable variant – variant 2 promises lower investment costs (by 19.4%). When comparing only SCR with SNCR, the SNCR method has 5 times lower investment costs. In accordance with investment costs, boiler dispositions and the difficulty of the installation, the second variant is chosen for further study. The next fundamental part of the thesis comprises the determination of suitable position for SNCR process. The determination contains a thermal calculation of the furnace and platen superheater for the fuel range within the load range of 60-100% of boiler maximum continuous rating (BMCR). According to the results of the calculation, two injecting levels of reagent were designed to ensure high effectiveness of the process within the considered boiler conditions. The last part of the thesis compares general applicability of SCR and SNCR installation in existing coal-fired boilers.
Tříválcové motory pro malé osobní automobily
Nárovec, Jiří ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je soustředit informace o tříválcových spalovacích motorech, užívaných v současné době v malých osobních automobilech. Práce je koncipována jako rešerše dostupných elektronických zdrojů, firemní literatury a článků z odborných periodik a uvádí základní technicko-ekonomické parametry 15 vybraných typů tříválcových motorů. Zahrnuje porovnání tříválcových zážehových motorů metodou rozhodovací analýzy a prognózu budoucího vývoje a uplatnění tohoto konceptu pohonných jednotek u malých osobních automobilů.
Modern denitrification methods of coal fired boilers
Nárovec, Jiří ; Houdek, Ing Milan (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
To fulfil strict NOx emission limits for large combustion plants it is nowadays necessary to equip existing boilers with denitrification techniques. This master’s thesis deals with denitrification of the existing 640 t•h-1 coal-fired boiler in Počerady power plant. The thesis contains background research of modern denitrification methods focused especially on secondary denitrification methods. Two variants for denitrification of the boiler are studied –variant 1 uses selective catalytic reduction (SCR) and variant 2 selective non-catalytic reduction (SNCR) supported by low NOx burners and over-fire air technology. An economic analysis of investment costs is carried out to find the suitable variant – variant 2 promises lower investment costs (by 19.4%). When comparing only SCR with SNCR, the SNCR method has 5 times lower investment costs. In accordance with investment costs, boiler dispositions and the difficulty of the installation, the second variant is chosen for further study. The next fundamental part of the thesis comprises the determination of suitable position for SNCR process. The determination contains a thermal calculation of the furnace and platen superheater for the fuel range within the load range of 60-100% of boiler maximum continuous rating (BMCR). According to the results of the calculation, two injecting levels of reagent were designed to ensure high effectiveness of the process within the considered boiler conditions. The last part of the thesis compares general applicability of SCR and SNCR installation in existing coal-fired boilers.
Tříválcové motory pro malé osobní automobily
Nárovec, Jiří ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je soustředit informace o tříválcových spalovacích motorech, užívaných v současné době v malých osobních automobilech. Práce je koncipována jako rešerše dostupných elektronických zdrojů, firemní literatury a článků z odborných periodik a uvádí základní technicko-ekonomické parametry 15 vybraných typů tříválcových motorů. Zahrnuje porovnání tříválcových zážehových motorů metodou rozhodovací analýzy a prognózu budoucího vývoje a uplatnění tohoto konceptu pohonných jednotek u malých osobních automobilů.
Rešerše poznatků o počítačovém modelování dusty plazmatu
NAROVEC, Jiří
Bakalářská práce prezentuje vybrané poznatky z oboru komplexního plazmatu a využitím cca 100 odborných prací uvedených v seznamu liteatury. Měřící metody a modely popisující chování komplexního plazmatu se zvláště zabývají popisem prachových částic v plazmatu. To umožňuje lépe pochopit procesy vyskytující se v tomto specifickém druhu plazmatu a předpovídat jeho chování v reálných systémech.

Viz též: podobná jména autorů
5 Nárovec, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.