Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Liturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoustého
Moravenov, Konstantin ; Mrňávek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
Liturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoústého Konstantin Moravenov, Bc. Resumé Tato práce pojednává o posvátné hudbě v církvích byzantského obřadu a konkrétně o liturgickém zpěvu v liturgii sv. Jana Zlatoústého. První kapitola sleduje vývoj zpěvu a hudby v dějinách. Druhá kapitola hledá kořeny zpívané liturgie v pramenech Starého zákona, nalézá je v židovské synagogální bohoslužbě a sleduje genezi liturgického zpěvu v rané církvi. Třetí kapitola pojednává obecně o liturgickém zpěvu a o druzích přednesu nápěvů. Čtvrtá kapitola se zaměřuje konkrétně na charakteristické vlastnosti byzantského liturgického zpěvu. Pátá kapitola pojednává o dějinách a vývoji liturgie sv. Jana Zlatoústého a o autorství jejího slovanského překladu. Šestá kapitola rozebírá a vysvětluje jednotlivé části této bohoslužby a předkládá nám v plném znění texty jednotlivých zpěvů (antifony, hymnusy, vozhlasy a odpovědi lidu) podle oficiálního (v Římě nedávno schváleného) překladu liturgie sv. Jana Zlatoústého do českého jazyka. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s byzantským liturgickým zpěvem a s velkým významem, který má při utváření bohoslužby. Působení Svaté liturgie na lidskou duši je silnější, jestliže kvalita zpěvů odpovídá její vznešenosti. Proto kantoři a sboroví zpěváci mají velkou zodpovědnost za to, zda Boží slovo bylo...
Liturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoustého
Moravenov, Konstantin ; Mrňávek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
Liturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoústého Konstantin Moravenov, Bc. Resumé Tato práce pojednává o posvátné hudbě v církvích byzantského obřadu a konkrétně o liturgickém zpěvu v liturgii sv. Jana Zlatoústého. První kapitola sleduje vývoj zpěvu a hudby v dějinách. Druhá kapitola hledá kořeny zpívané liturgie v pramenech Starého zákona, nalézá je v židovské synagogální bohoslužbě a sleduje genezi liturgického zpěvu v rané církvi. Třetí kapitola pojednává obecně o liturgickém zpěvu a o druzích přednesu nápěvů. Čtvrtá kapitola se zaměřuje konkrétně na charakteristické vlastnosti byzantského liturgického zpěvu. Pátá kapitola pojednává o dějinách a vývoji liturgie sv. Jana Zlatoústého a o autorství jejího slovanského překladu. Šestá kapitola rozebírá a vysvětluje jednotlivé části této bohoslužby a předkládá nám v plném znění texty jednotlivých zpěvů (antifony, hymnusy, vozhlasy a odpovědi lidu) podle oficiálního (v Římě nedávno schváleného) překladu liturgie sv. Jana Zlatoústého do českého jazyka. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s byzantským liturgickým zpěvem a s velkým významem, který má při utváření bohoslužby. Působení Svaté liturgie na lidskou duši je silnější, jestliže kvalita zpěvů odpovídá její vznešenosti. Proto kantoři a sboroví zpěváci mají velkou zodpovědnost za to, zda Boží slovo bylo...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.