Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Mizerová, Miloslava ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se sluchového postižení. Mapuje první historické počátky péče o hluchoněmé až po současné vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vzdělávacích přístupů používaných ve školách pro sluchově postižené. Následující kapitola se věnuje komunikačním systémům sluchově postižených osob. Empirická část se zabývá analýzou výsledků sledujících současné využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na učitele pedagogy z vybraných škol pro sluchově postižené v ČR. Práce by měla sloužit zejména pedagogům škol pro sluchově postižené, kteří se zajímají o využívání českého znakového jazyka během vzdělávacího procesu žáků se sluchovým postižením na různých školách. Klíčová slova: bilingvální přístup, český znakový jazyk, orální vzdělávací přístup, totální komunikace, žák s těžkým sluchovým postižením.
Využití českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Mizerová, Miloslava ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se sluchového postižení. Mapuje první historické počátky péče o hluchoněmé až po současné vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vzdělávacích přístupů používaných ve školách pro sluchově postižené. Následující kapitola se věnuje komunikačním systémům sluchově postižených osob. Empirická část se zabývá analýzou výsledků sledujících současné využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na učitele pedagogy z vybraných škol pro sluchově postižené v ČR. Práce by měla sloužit zejména pedagogům škol pro sluchově postižené, kteří se zajímají o využívání českého znakového jazyka během vzdělávacího procesu žáků se sluchovým postižením na různých školách. Klíčová slova: bilingvální přístup, český znakový jazyk, orální vzdělávací přístup, totální komunikace, žák s těžkým sluchovým postižením.

Viz též: podobná jména autorů
1 MIZEROVÁ, Martina
1 Mizerová, Markéta
1 Mizerová, Michala
1 Mizerová, Milada
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.