Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Percepce dálnice D3 představiteli místní samosprávy: Příklad města Tábor
Vrtiška, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Mikula, Karel (oponent)
Percepce dálnice D3 představiteli místní samosprávy: příklad města Tábor Abstrakt Předkládaná bakalářská práce rozebírá postoje představitelů místní samosprávy k dálnici D3 na příkladech dvou největších jihočeských měst. Hlavní část analýzy se soustředí na okresní město Tábor a částečně také na krajskou metropoli České Budějovice. Komunikace D3 by se měla stát nejen důležitým vnitrostátním koridorem, ale také novým spojením Česka a Rakouska. Předpokládané vlivy dálnice jsou diskutovány s literaturou, přičemž práce se soustředí na vyhodnocení percepce D3 politickými představiteli města Tábor. Hlavním kritériem hodnocení je vnímání dálnice jakožto jednoho ze základních předpokladů všeobecného rozvoje regionu. Hlavním výzkumným nástrojem analýzy je polostrukturovaný rozhovor s představiteli vybraných měst. Klíčová slova: dálnice D3, Tábor, České Budějovice, percepce, rozvoj, rozhovor
Analýza vlivu dálnice D1 na rozvoj města Humpolec po roce 1989: srovnání socioekonomických faktorů s městem Chotěboř
Mikula, Karel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Vztah mezi regionálním rozvojem a dopravní infrastrukturou, je v současnosti jednou z nejvíce diskutovaných problematik mezi odborníky i širokou veřejností. Na druhou stranu v rámci Česka existuje překvapivě velice málo kvalitních vědeckých studií, které by se tímto tématem podrobně zabývaly. Předložená diplomová práce se zabývá vlivem dálnic na regionální rozvoj. Hlavní část této práce představuje případová studie, která má za cíl zhodnocení vlivu dálnice D1 na město Humpolec po roce 1989, v porovnání s referenčním městem Chotěboř. Analýzy jsou provedeny na základě kvazi-experimentálního přístupu hodnocení jednotlivých socio-ekonomických indikátorů, s důrazem na ekonomické subjekty. Závěry z tohoto výzkumu jsou dále podloženy dotazníkovým šetřením, které je ovšem pro svojí nižší vypovídající hodnotu spíše doplňkovým zdrojem. Na základě předem stanovených hypotéz, provedené analýzy prokázaly pozitivní vliv dálnice D1 především na firmy a zaměstnanost, což následně s kvalitní místní samosprávou a dalšími faktory podněcuje rozvoj celého města Humpolec. Můžeme tak konstatovat, že dálnice D1 byla jedním z hlavních faktorů rozvoje města Humpolec, ne však jediným.
Faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob
Šafránek, Michal ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Mikula, Karel (oponent)
Práce zkoumá faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob. Nejdříve analyzuje teoretické přístupy zkoumající tuto problematiku, následuje stěžejní část, kde autor diskutuje s literaturou jednotlivé faktory jako je fyzické prostředí, obsluha území veřejnou dopravou, socio-demografické aspekty i faktory environmentální, ekonomické a psychologické, které mají zásadní vliv na dopravní chování obyvatelstva. Následující empirická část je pilotní studií faktorů volby dopravního prostředku na příkladu obce Kluky u Mladé Boleslavi. Zde autor potvrzuje vliv faktorů zkoumaných v předešlé části práce, kterými jsou sídelní struktura, vlastnictví auta, kvalita dopravní obslužnosti veřejnou dopravou, rodinný stav, ale i individuální preference a vliv celospolečenských norem. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, veřejná doprava, obsluha území, dopravní chování
Percepce dálnice D3 představiteli místní samosprávy: Příklad města Tábor
Vrtiška, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Mikula, Karel (oponent)
Percepce dálnice D3 představiteli místní samosprávy: příklad města Tábor Abstrakt Předkládaná bakalářská práce rozebírá postoje představitelů místní samosprávy k dálnici D3 na příkladech dvou největších jihočeských měst. Hlavní část analýzy se soustředí na okresní město Tábor a částečně také na krajskou metropoli České Budějovice. Komunikace D3 by se měla stát nejen důležitým vnitrostátním koridorem, ale také novým spojením Česka a Rakouska. Předpokládané vlivy dálnice jsou diskutovány s literaturou, přičemž práce se soustředí na vyhodnocení percepce D3 politickými představiteli města Tábor. Hlavním kritériem hodnocení je vnímání dálnice jakožto jednoho ze základních předpokladů všeobecného rozvoje regionu. Hlavním výzkumným nástrojem analýzy je polostrukturovaný rozhovor s představiteli vybraných měst. Klíčová slova: dálnice D3, Tábor, České Budějovice, percepce, rozvoj, rozhovor
Analýza vlivu dálnice D1 na rozvoj města Humpolec po roce 1989: srovnání socioekonomických faktorů s městem Chotěboř
Mikula, Karel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Vztah mezi regionálním rozvojem a dopravní infrastrukturou, je v současnosti jednou z nejvíce diskutovaných problematik mezi odborníky i širokou veřejností. Na druhou stranu v rámci Česka existuje překvapivě velice málo kvalitních vědeckých studií, které by se tímto tématem podrobně zabývaly. Předložená diplomová práce se zabývá vlivem dálnic na regionální rozvoj. Hlavní část této práce představuje případová studie, která má za cíl zhodnocení vlivu dálnice D1 na město Humpolec po roce 1989, v porovnání s referenčním městem Chotěboř. Analýzy jsou provedeny na základě kvazi-experimentálního přístupu hodnocení jednotlivých socio-ekonomických indikátorů, s důrazem na ekonomické subjekty. Závěry z tohoto výzkumu jsou dále podloženy dotazníkovým šetřením, které je ovšem pro svojí nižší vypovídající hodnotu spíše doplňkovým zdrojem. Na základě předem stanovených hypotéz, provedené analýzy prokázaly pozitivní vliv dálnice D1 především na firmy a zaměstnanost, což následně s kvalitní místní samosprávou a dalšími faktory podněcuje rozvoj celého města Humpolec. Můžeme tak konstatovat, že dálnice D1 byla jedním z hlavních faktorů rozvoje města Humpolec, ne však jediným.
Faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob
Šafránek, Michal ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Mikula, Karel (oponent)
Práce zkoumá faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob. Nejdříve analyzuje teoretické přístupy zkoumající tuto problematiku, následuje stěžejní část, kde autor diskutuje s literaturou jednotlivé faktory jako je fyzické prostředí, obsluha území veřejnou dopravou, socio-demografické aspekty i faktory environmentální, ekonomické a psychologické, které mají zásadní vliv na dopravní chování obyvatelstva. Následující empirická část je pilotní studií faktorů volby dopravního prostředku na příkladu obce Kluky u Mladé Boleslavi. Zde autor potvrzuje vliv faktorů zkoumaných v předešlé části práce, kterými jsou sídelní struktura, vlastnictví auta, kvalita dopravní obslužnosti veřejnou dopravou, rodinný stav, ale i individuální preference a vliv celospolečenských norem. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, veřejná doprava, obsluha území, dopravní chování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.