Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Semiotics and Fashion Studies : limits and possibilities of a systemic approach to contemporary fashion
Mikerina, Daria ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
in Czech Pohled na módu jako na systém signifikace, který se poprvé objevil ve významném díle Rolanda Barthese, Systém Módy (1967), převažuje od počátku rozvoje studií módy. Nicméně v posledních dvou desetiletích se tento koncept stále více kritizuje a musí čelit srovnání s konceptem identity jakožto oblast s flexibilními rozměry. Ze sémiotického pohledu se materiálnost oblečení téměř "vytrácí" do zobrazení. Nedávný výzkum však naopak vychází z názoru Gillese Deleuzeho, že návrhy jsou neoddělitelné od svého materiálního vyjádření, a snaží se následovat pokusy o narušení narace. Pokud však Deleuze tvrdí, že možnosti úniku zobrazení náleží modernímu umění s jeho metamorfózami, co můžeme říct o módě? Tato diplomová práce chce zdůraznit, že móda je především komerce a každá módní značka si pečlivě vytváří svůj systém hodnot. Fyzický dojem z nošení oblečení je vždy ovlivněný významy kolujícími v systému módy. Omezení aplikované sémiotiky módy jsou patrná (oblečení a jeho reprezentace vždy existovalo a existuje v kontextu dalších sémiotických systémů), ale koneckonců oproti heterogenitě každodenní praxe "metodologická čistota" diskursivních přístupů připouští odbornou analýzu. Práce pojednává o použitelnosti systémového přístupu k soudobé módě a pokouší se o propojení moderních myšlenkových proudů v...
Semiotics and Fashion Studies : limits and possibilities of a systemic approach to contemporary fashion
Mikerina, Daria ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
in Czech Pohled na módu jako na systém signifikace, který se poprvé objevil ve významném díle Rolanda Barthese, Systém Módy (1967), převažuje od počátku rozvoje studií módy. Nicméně v posledních dvou desetiletích se tento koncept stále více kritizuje a musí čelit srovnání s konceptem identity jakožto oblast s flexibilními rozměry. Ze sémiotického pohledu se materiálnost oblečení téměř "vytrácí" do zobrazení. Nedávný výzkum však naopak vychází z názoru Gillese Deleuzeho, že návrhy jsou neoddělitelné od svého materiálního vyjádření, a snaží se následovat pokusy o narušení narace. Pokud však Deleuze tvrdí, že možnosti úniku zobrazení náleží modernímu umění s jeho metamorfózami, co můžeme říct o módě? Tato diplomová práce chce zdůraznit, že móda je především komerce a každá módní značka si pečlivě vytváří svůj systém hodnot. Fyzický dojem z nošení oblečení je vždy ovlivněný významy kolujícími v systému módy. Omezení aplikované sémiotiky módy jsou patrná (oblečení a jeho reprezentace vždy existovalo a existuje v kontextu dalších sémiotických systémů), ale koneckonců oproti heterogenitě každodenní praxe "metodologická čistota" diskursivních přístupů připouští odbornou analýzu. Práce pojednává o použitelnosti systémového přístupu k soudobé módě a pokouší se o propojení moderních myšlenkových proudů v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.