Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rané výuky anglického jazyka na rozvoj vybraných jazykových kompetencí žáků mladšího školního věku
Michalová, Šárka ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Často diskutovaným tématem v souvislosti s problematikou osvojování cizího jazyka je otázka přínosu rané výuky. V souladu s převládajícím názorem ve společnosti, že čím dříve, tím lépe, se začátek povinné výuky cizího jazyka neustále posouvá do nižších ročníků základní školy. Mnoho dětí navíc začíná s výukou cizího jazyka již v mateřské škole. Výzkumné závěry, které dokládají benefity tohoto přístupu, se však zaměřují buď na velmi úzký aspekt osvojení cizího jazyka (výslovnost), nebo mapují dané skutečnosti v případě specifické skupiny obyvatel (imigrantů). Jak poukazují odborníci, v případě České republiky zatím významný přínos rané výuky nebyl prokázán, situace však byla mapována pouze u dospělých jedinců. O tom, zda existují výhody a jaké v začátcích studia cizího jazyka nemáme bližší informace. Ve svém výzkumném šetření se proto autorka práce zaměřila na srovnání úrovně cizojazyčných kompetencí dvou skupin žáků po dvou letech výuky anglického jazyka na základní škole. Konkrétně pak bylo cílem porovnat úroveň jazykových kompetencí v anglickém jazyce a obraz případných obtíží u žáků s historií rané výuky a u žáků bez předchozí zkušenosti s výukou cizího jazyka před začátkem povinné výuky na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA raná výuka cizího jazyka, proces osvojování cizího jazyka, mladší školní věk,...
Orgán sociálně-právní ochrany dětí a jeho práce se sociálně slabými rodinami s dětmi v Jindřichově Hradci
MICHALOVÁ, Šárka
Bakalářskou práci s názvem Orgán sociálně-právní ochrany dětí a jeho práce se sociálně slabými rodinami s dětmi v Jindřichově Hradci jsem v teoretické části rozdělila na čtyři kapitoly. První kapitola je věnována vymezení pojmu sociálně-právní ochrana dětí a legislativě a dokumentům upravujícím tuto oblast. Ve druhé kapitole se zabývám pojmem rodina, funkcemi rodiny, poruchami rodinného prostředí funkčností a sociálním vyloučením. Sociální práce s rodinou je popsána ve třetí kapitole teoretické části. V poslední čtvrté kapitole se věnuji samotnému orgánu sociálně-právní ochrany dětí. V bakalářské práci jsem využila kvalitativní typ, metodu dotazování. Jako techniku sběru dat jsem si zvolila strukturovaný rozhovor, který jsem prováděla s pracovníky na Městském úřadě v Jindřichově Hradci, odboru sociálních věcí. Cílem výzkumné části bakalářské práce bylo zjistit, jaké služby a aktivity pro děti ze sociálně slabých rodin, kterým hrozí sociální vyloučení, realizuje orgán sociálně-právní ochrany dětí v Jindřichově Hradci a zároveň navrhnout doplňující aktivity v této oblasti a případnou spolupráci s dalšími subjekty, které v této oblasti v Jindřichově Hradci působí. Na základě rozhovorů s pracovnicemi Městského úřadu v Jindřichově Hradci, odboru sociálních věcí, jsem zjistila, že Město Jindřichův Hradec nabízí tři aktivity pro děti ze sociálně slabých rodin. Jedná se o zařízení sociálně výchovné činnosti, tzv. "Kroužek", Rekreačně výchovný tábor a Víkendový výchovný pobyt. Tyto aktivity jsou z převážné většiny financovány z rozpočtu Města Jindřichův Hradec. Z realizovaného výzkumu jsem dále zjistila, že v Jindřichově Hradci se nenachází žádná nestátní nezisková organizace, která by se zabývala volnočasovými aktivitami pro děti ze sociálně slabých rodin ve věku 4 - 16 let. Taktéž v Jindřichově Hradci chybí nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, takovéto zařízení se nachází v okrese pouze ve Starém Městě pod Landštejnem. Bakalářská práce může sloužit jako ucelený přehled o aktivitách nabízených dětem ze sociálně slabých rodin pro rodiče a zákonné zástupce v Jindřichově Hradci, stejně tak její výsledky může využít orgán sociálně-právní ochrany dětí v Jindřichově Hradci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.