Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Státní dozor nad finanční činností
Michalec, Filip ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Závěr Jak je uvedeno v kapitole čtvrté a páté, postavení ČNB je upraveno v Ústavě a příslušných zákonech. O roce 2006 lze zcela jistě hovořit jako o přelomovém roce pro státní dozor nad finanční činností v České republice. Lze polemizovat, zdali se Česká republika vydala správnou cestou, když zvolila cestu integrovaného dozoru nad finanční činností. Současný legislativní vývoj v Evropské unii považuji za neméně významný. V kapitole 8 je uvedeno, že orgány ESFS mohou mít v budoucnu oprávnění zasahovat do pravomocí dozorových orgánů členských států, včetně ČNB. Je nutné si položit otázku, zda se v souvislosti s legislativními návrhy vzešlými po roce 2008 nejedná o takzvané "překročení Rubikonu", neboť budoucí evropská legislativa by se mohla současnými návrhy inspirovat a navrhovat ještě větší omezení pravomoci dozorových orgánů v členských státech. Česká republika jako člen Evropské unie přebírá legislativu EU a participuje na tomto procesu prostřednictvím ČNB nebo Ministerstva financí1 . Jako členský stát EU má Česká republika své stálé zástupce v Evropské komisi, Radě Evropské unie a Evropském parlamentu. Česká republika má tedy řadu možností, jak se na tomto legislativním procesu aktivně podílet. ČNB již jasně ve svém prohlášení vyjádřila, že její souhlas s některými návrhy High Level Group bude vydán,...
Státní dozor nad finanční činností
Michalec, Filip ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Závěr Jak je uvedeno v kapitole čtvrté a páté, postavení ČNB je upraveno v Ústavě a příslušných zákonech. O roce 2006 lze zcela jistě hovořit jako o přelomovém roce pro státní dozor nad finanční činností v České republice. Lze polemizovat, zdali se Česká republika vydala správnou cestou, když zvolila cestu integrovaného dozoru nad finanční činností. Současný legislativní vývoj v Evropské unii považuji za neméně významný. V kapitole 8 je uvedeno, že orgány ESFS mohou mít v budoucnu oprávnění zasahovat do pravomocí dozorových orgánů členských států, včetně ČNB. Je nutné si položit otázku, zda se v souvislosti s legislativními návrhy vzešlými po roce 2008 nejedná o takzvané "překročení Rubikonu", neboť budoucí evropská legislativa by se mohla současnými návrhy inspirovat a navrhovat ještě větší omezení pravomoci dozorových orgánů v členských státech. Česká republika jako člen Evropské unie přebírá legislativu EU a participuje na tomto procesu prostřednictvím ČNB nebo Ministerstva financí1 . Jako členský stát EU má Česká republika své stálé zástupce v Evropské komisi, Radě Evropské unie a Evropském parlamentu. Česká republika má tedy řadu možností, jak se na tomto legislativním procesu aktivně podílet. ČNB již jasně ve svém prohlášení vyjádřila, že její souhlas s některými návrhy High Level Group bude vydán,...
Státní dozor nad finanční činností v Evropské unii
Michalec, Filip ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Hlavní cílem této rigorózní práce je porovnat finanční dozorová řešení zvolená v jednotlivých státech a analyzovat minulý a současný legislativní vývoj v oblasti státního dozoru nad finanční činností v Evropské unii. Pozornost v této rigorózní práci je dále věnována i dozorovému řešení zvoleném v České republice, a to s ohledem na dozorová řešení zvolená v jiných státech a s ohledem na legislativní vývoj v oblasti státního dozoru nad finanční činností v Evropské unii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.