Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam podpory pečujících osob
Michálková, Šárka ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V práci se budu věnovat významu podpory pečujících osob. Zaměřím se především na představení a popis problematických jevů souvisejících s pečováním, na pečující osobu a její role, následně na poskytovanou péči a její druhy. V dalších kapitolách se zaměřím na úskalí péče a dopady na pečujícího. Dále se budu věnovat pozitivním aspektům péče. V práci uvedu také podporu neformální péče ze strany státu. Poskytnu pečujícím přehled možností, které jim mohou pomoci v pečování o osobu blízkou. V práci se snažím o vyzdvižení poskytované péče laickými pečujícími osobami, o zdůraznění významu jejich podpory a také o nastínění pozitivních stránek péče. Rodinní pečující si zaslouží obdiv. Jejich síla a přesvědčení jsou v mnoha případech nepředstavitelné. Pečující musí překonat mnoho překážek, a přesto většinou péči zvládají.
Projevované city v rodinách žáků 2. stupně ZŠ
MICHÁLKOVÁ, Šárka
Práce zachytila problematiku citových projevů v rodině u žáků druhého stupně ZŠ. A to jednak z pohledu odborné literatury, jednak na základě provedeného zkoumání u dospívajících žáků čtyř ročníků. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část popisuje rodinu, její funkce, porovnává citové vztahy v rodině úplné a neúplné, upozorňuje na možné emoční projevy mezi členy rodiny a vliv rodičů na emoční vývoj dítěte. Praktická část přináší ověření původně formulovaných předpokladů o citových projevech v rodině. Přes všechny negativní pohledy na projevy citů rodině se ukázalo, že mezi rodiči a dětmi fungují dobré citové vztahy i v období dospívání, že však projevy citů jsou patrnější u dívek než chlapců, že matka je v rodině aktivnější z hlediska projevovaných citů a patrně více nežli otec přispívá i k rozvíjení citovosti, ale i emoční inteligence dětí. Citové projevy mezi rodiči jsou však pro dítě nutným předpokladem pro jejich odpovídající emoční vývoj a zvládání emocí vůbec. Proto by rodiče měli vyjadřovat své emoce, pracovat s nimi. Pomoci jim může i škola. Každý učitel by měl mít jasnou představu o tom, že projevované chování nemusí korespondovat s vnitřními citovými prožitky žáků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.