Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorita z pohledu žáků a pedagogů na střední škole
Míčková, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem autority, jakožto klíčovým prvkem ve vzdělávacím procesu a jejím chápáním ze strany žáků a pedagogů na střední škole. Primárně popisuje význam autority, její klíčové teorie a snaží se přiblížit respekt, jelikož s autoritou úzce souvisí. Práce se také zabývá výchovou a kázní, protože tyto faktory mají zásadní vliv na vnímání autority u žáků. Práce následně pojednává o rodičích a učiteli, jakožto primární a sekundární autoritě v životě dítěte. Cílem této práce je zejména pomocí kvalitativních metod výzkumu v oboru Pedagogika osvětlit a přiblížit problematiku autority v souvislosti se školním prostředím. Cílem praktické části bylo zjistit, jak tuto problematiku vnímají žáci vyššího Gymnázia Sokolov a následně tyto data porovnat. Data byla získána pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. První skupinu tvořili učitelé a druhou žáci a každý z nich poskytnul jeden rozhovor. Data následně byla analyzována skrze rozdělení vzešlých dat a následně došlo k induktivnímu a deduktivnímu kódování. Praktická část je poté rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje atributům, které přispívají k autoritě pedagoga, druhá se zabývá důležitostí autority v edukačním prostředí, třetí se věnuje respektu a poslední kapitola rozebírá...
Výživa diabetiků 2. typu - doporučení a realita
MÍČKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stravování diabetiků 2. typu a vhodnosti edukace ohledně stravování a vzniku případných rizik tohoto onemocnění. Pro tuto práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo prověřit vlastním výzkumem edukaci diabetiků 2. typu o správném stravování a zdravotních rizicích nesprávného stravování při této nemoci. Druhým cílem bylo zjistit vlastním výzkumem reálné stravovací návyky diabetiků 2. typu. První část bakalářské práce je zaměřená na teorii. Druhá část je zaměřená na vlastní výzkum, který byl vypracován kvalitativní metodou. Zde byl zvolen polo-strukturovaný rozhovor jako metoda sběru dat. Výzkumný soubor tvořilo celkem šest respondentů - dva muži a čtyři ženy. Z výsledků práce vyplývá, že edukace lékařem u respondentů je spíše uspokojivá. Celkem čtyři respondenti ze šesti uvedli, že se svým lékařem jsou spokojení. Pouze jeden respondent uvedl celkovou nespokojenost a hodnocení jedné respondentky nebylo považováno za příliš objektivní vzhledem k vysokému věku a dlouhým obdobím trvání této nemoci. Stejně tak bylo považováno i její negativní hodnocení edukace lékařem, vzhledem k dlouhému trvání této nemoci se zcela jistě jednalo o jiného lékaře, než je ten současný. Dále z výsledků vyplývá, že většina respondentů dodržuje doporučený dietní režim. Všichni respondenti uvedli, že se stravují minimálně 5 x denně, někteří i 6x denně. Většina z nich uvedla, že konzumuje převážně zeleninu, libové maso a tmavé či celozrnné pečivo. Ohledně preferovaných tekutin téměř všichni uvedli vodu, čaj, popřípadě kávu. Z výsledků dále můžeme vyčíst, že všichni respondenti preferují doporučovanou úpravu stravy, především dušení, restování a vaření celkem pět dotazovaných ze šesti. Stejně tak se všichni shodují v druhu potravin, kterým se vyhýbají nejčastěji byly uvedeny sladkosti. Dále lze z provedeného výzkumu vyčíst, že polovina respondentů uvedla situaci, při které daný dietní režim nedodrží. Jelikož uvedli, že je jedná o výjimku, nemuselo by se to považovat za závažné porušení dietního režimu. Otázkou je, zda jsou dané odpovědi respondentů opravdu pravdivé. Z celkových výsledků usuzuji, že respondenti dodržují dietní doporučení nebo se o to pokouší. Tomu nasvědčuje i fakt, že téměř všichni uvedli, že pravidelně navštěvují svého lékaře a hodnoty glykémie jsou stále stejné. Dále byly do výzkumu zařazeny dvě otázky, které měly poukázat na možnosti respondentů v závislosti na místě bydliště. V první mělo být zjištěno, zda je rozdíl v edukaci v závislosti na velikosti lokality co do počtu obyvatel. Ukázalo se, že velikost lokality nemá markantní vliv na míru edukace. Druhá otázka byla směřována na sortiment a cenu dia výrobků v okolí respondenta. Zde se ukázalo, že velikost lokality co do počtu obyvatel má velký vliv jak na cenu, tak na sortiment dia výrobků. Čím větší aglomerace, tím větší a levnější sortiment těchto výrobků. Zhodnocení rozhovorů a daných výsledků bylo spíše pozitivní - porovnám-li to s jinými publikacemi, ve kterých se většina autorů shoduje v doporučeném dietním režimu, tento výzkum dospěl k obdobným závěrům.

Viz též: podobná jména autorů
1 Mičková, Vendula
5 MÍČKOVÁ, Veronika
5 Míčková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.