Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Taneční terapie
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Taneční terapie Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit úroveň znalostí v oboru taneční terapie u běžné populace a profesionalizace u tanečních terapeutů. Metody: Ke zjištění potřebných informací ke stanoveným cílům byly sestaveny dva nestandardizované dotazníky. Tyto dotazníky byly rozeslány 15 odborným institucí a 25 osobám běžné populace. První dotazník obsahuje 13 otevřených otázek, ve kterých taneční terapeuti volně sdělovali své názory a postoje. V dotazníku pro běžnou populaci jsou 3 zavřené a jedna otevřená otázka. Výsledky: Taneční terapie se od svého vzniku stále vyvíjí. Pokrok je nevíce viděn ve struktuře a obsahu programu, na kterém se podílejí především samy klienti. Terapie se odborně posunuje do vědecké oblasti. Další pozitivní vývoj se týká klientů, kteří docházejí na lekce taneční terapie. Terapeuti vidí zlepšení v navazování kontaktů, sebepojetí, vnímání svého těla a bezpečnou ventilaci emocí. Taneční asociace se snaží zprostředkovat informace pro veřejnou populaci, aby pojem taneční terapie byla známa a v širším měřítku využívaná Klíčová slova: emoce, vyjádření pocitů, pohyb, sebereailzace, spolupráce, vnímání, odborné vedení

Viz též: podobná jména autorů
7 MENŠÍKOVÁ, Markéta
2 Menšíková, Marie
7 Menšíková, Markéta
1 Menšíková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.