Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj vnímání waqfu v egyptské společnosti (1805-1953)
Melčák, Miroslav ; Veselý, Rudolf (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent) ; Mendel, Miloš (oponent)
Waqf (pI. 'awqi!f), ktery vznikl v prvnirn stoleti ishirnske civilizace, se rozsifil po celern Blizkern vychode, aby se stal jednirn z nejcharakteristictejsich prvku politickych, spolecenskych a ekonornickych struktur. Ackoli waqf hral rnnoho ryznarnnych roli, jeho ryznam je obvykle charakterizovan prostfednictvirn dichotornickeho konceptu, ktery rozlisuje rnezi waqfem chajri (dobroCinna nadace) a waqfem 'ahli (rodinna nadace), z nichz prvni byl zakladanjako projev dobroCinnych zajrnu s cHern poskytnout bezplatne socialni, vzdelavad a nabozenske sluzby obyvatelstvu a druhy jako prostfedek k obejiti koranskych dedickych pravidel CUm al.jarii'i), jejichZ efektern by v opacnern pnpade byla fragrnentace rnajetku na neekonornicke jednotky. Tento koncept byl vytvofen v obdobi 19. a 20. stoleti, kdy byla v blizkorychodnich zernich vytvarena legislativa s cHern ornezit waqf jakozto pfekazku socialniho a ekonornickeho pokroku. Tato prace dokumentuje na pfikladu Egypta proces vytvareni tohoto dichotornickeho konceptu, jefiZ byl ve sve podstate ryrazern vyznamnych zrnen ve Vllirnani waqfu egyptskou spolecnosti. Prace pojednava 0 nadacni politice MuI;1ammada CAltho v prvni polovine 19. stoleti, pote 0 yYvoji centralniho nadacniho Ufadu do konce 19. stoleti a 0 procesu priznavani vlastnickych pray na statni zernedelskou...
Vývoj vnímání waqfu v egyptské společnosti (1805-1953)
Melčák, Miroslav ; Veselý, Rudolf (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent) ; Mendel, Miloš (oponent)
Waqf (pI. 'awqi!f), ktery vznikl v prvnirn stoleti ishirnske civilizace, se rozsifil po celern Blizkern vychode, aby se stal jednirn z nejcharakteristictejsich prvku politickych, spolecenskych a ekonornickych struktur. Ackoli waqf hral rnnoho ryznarnnych roli, jeho ryznam je obvykle charakterizovan prostfednictvirn dichotornickeho konceptu, ktery rozlisuje rnezi waqfem chajri (dobroCinna nadace) a waqfem 'ahli (rodinna nadace), z nichz prvni byl zakladanjako projev dobroCinnych zajrnu s cHern poskytnout bezplatne socialni, vzdelavad a nabozenske sluzby obyvatelstvu a druhy jako prostfedek k obejiti koranskych dedickych pravidel CUm al.jarii'i), jejichZ efektern by v opacnern pnpade byla fragrnentace rnajetku na neekonornicke jednotky. Tento koncept byl vytvofen v obdobi 19. a 20. stoleti, kdy byla v blizkorychodnich zernich vytvarena legislativa s cHern ornezit waqf jakozto pfekazku socialniho a ekonornickeho pokroku. Tato prace dokumentuje na pfikladu Egypta proces vytvareni tohoto dichotornickeho konceptu, jefiZ byl ve sve podstate ryrazern vyznamnych zrnen ve Vllirnani waqfu egyptskou spolecnosti. Prace pojednava 0 nadacni politice MuI;1ammada CAltho v prvni polovine 19. stoleti, pote 0 yYvoji centralniho nadacniho Ufadu do konce 19. stoleti a 0 procesu priznavani vlastnickych pray na statni zernedelskou...
Vývoj vnímání waqfu v egyptské společnosti (1805-1953)
Melčák, Miroslav ; Veselý, Rudolf (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent) ; Mendel, Miloš (oponent)
Waqf (pI. 'awqi!f), ktery vznikl v prvnirn stoleti ishirnske civilizace, se rozsifil po celern Blizkern vychode, aby se stal jednirn z nejcharakteristictejsich prvku politickych, spolecenskych a ekonornickych struktur. Ackoli waqf hral rnnoho ryznarnnych roli, jeho ryznam je obvykle charakterizovan prostfednictvirn dichotornickeho konceptu, ktery rozlisuje rnezi waqfem chajri (dobroCinna nadace) a waqfem 'ahli (rodinna nadace), z nichz prvni byl zakladanjako projev dobroCinnych zajrnu s cHern poskytnout bezplatne socialni, vzdelavad a nabozenske sluzby obyvatelstvu a druhy jako prostfedek k obejiti koranskych dedickych pravidel CUm al.jarii'i), jejichZ efektern by v opacnern pnpade byla fragrnentace rnajetku na neekonornicke jednotky. Tento koncept byl vytvofen v obdobi 19. a 20. stoleti, kdy byla v blizkorychodnich zernich vytvarena legislativa s cHern ornezit waqf jakozto pfekazku socialniho a ekonornickeho pokroku. Tato prace dokumentuje na pfikladu Egypta proces vytvareni tohoto dichotornickeho konceptu, jefiZ byl ve sve podstate ryrazern vyznamnych zrnen ve Vllirnani waqfu egyptskou spolecnosti. Prace pojednava 0 nadacni politice MuI;1ammada CAltho v prvni polovine 19. stoleti, pote 0 yYvoji centralniho nadacniho Ufadu do konce 19. stoleti a 0 procesu priznavani vlastnickych pray na statni zernedelskou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.