Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Explorations into Behavioral Phenomena
Appleman, William ; Michelucci, Fabio (vedoucí práce) ; McBride, Michael (oponent) ; Attanasi, Giuseppe (oponent)
Zdanění ovlivňuje společenský blahobyt složitým způsobem. Současné daňové nástroje používané v různých zemích světa mají ze své podstaty odlišné charakteristiky daňové salience. Efekt daňové salience je druh chyby rozhodování spotřebitelů, kteří plně nerozpoznávají daně v případech, kdy nejsou explicitně uvedené v ceně. Efekt velikosti nákupu (PSE) představuje změnu efektu daňové salience v závislosti na ceně nákupu. Cílem první kapitoly této disertační práce je zjistit, zda se účastníci "kvazi-field" laboratorního experimentu, v prostředí online nákupu reálného zboží s nízkou nebo vysokou cenou a s nápadnými daňovými náznaky, dopouštějí chyb daňové salience a zda se jich dopouští méně při nákupu dražšího zboží. Jedná se o první experiment v literatuře, který se zaměřuje na PSE v daňové salience a rozděluje účastníky do skupin s nízkým a vysokým rozpočtem analogicky k jejich příjmu/bohatství. Výsledky potvrzují konzistentní a signifikantní efekt daňové salience a odhalují PSE i navzdory významně nápadným daňovým náznakům. Efekt daňové salience je nejvíce hnán účastníky s vysokým rozpočtem, zatímco účastníci s nízkým rozpočtem vykazují větší efekt velikosti nákupu. Tato kombinace naznačuje, že se účastníci s omezenějším rozpočtem obecně méně často dopouštěli chyby daňové salience. U dražšího zboží...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.