Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Numerical investigation of residual lifetime of the wheel during EN 13262 test
Matušek, P. ; Hutař, Pavel ; Náhlík, Luboš ; Knésl, Zdeněk ; Kunz, Ludvík
In this paper, the experimental set up corresponding to the test unit used for the full-scale fatigue test has been modelled. The numerical method for reliable estimation of residual fatigue lifetime of wheel web tested according to EN 13 262 Standard has been developed. Numerical calculations are based on finite element method utilizing the system ANSYS. The experimentally observed cracks in the wheel web have been taken as the initial crack configuration. Numerical calculations simulating the initial crack growth in the wheel web loaded by experimental set up have been performed. Under assumptions of linear elastic fracture mechanics the residual fatigue life of the cracked wheel has been predicted.
Výpočtová analýza růstu únavové trhliny v kole testovaném podle normy EN 13262
Hutař, Pavel ; Náhlík, Luboš ; Knésl, Zdeněk ; Kunz, Ludvík ; Matušek, P.
Článek je zaměřen na modelování únavového testu kola podle normy to EN 13 262. Numerické simulace byly provedeny v konečnoprvkovém systému ANSYS. Na základě získaných experimentálních dat bylo modelovéno šíření únavové trhliny v desce kola za předpokladů lineárně elastické lomové mechaniky. Výsledky přispívají ke spolehlivějším odhadům životnosti železničních dvoukolí.
Vliv T-napětí na únavovou zbytkovou životnost železniční nápravy
Náhlík, Luboš ; Hutař, Pavel ; Knésl, Zdeněk ; Matušek, P.
Na příkladu stanovení zbytkové únavové životnosti železničního dvoukolí je poukázáno na možnost eliminace závislosti experimentálních dat na geometrii tělesa a diskutována otázka přenositelnosti těchto dat z malých laboratorních vzorků na velká tělesa. Je zdůrazněn význam constraintu pro zvýšení spolehlivosti odhadů životnosti těles s trhlinami.
Výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí
Náhlík, Luboš ; Hutař, Pavel ; Knésl, Zdeněk ; Matušek, P.
V příspěvku je popsán postup použitý pro výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí. Počáteční defekt je modelovaný jako polokruhová trhlina, která se šíří přednostně v normálovém módu namáhání kolmo na osu nápravy. Pro stanovení únavové zbytkové životnosti nápravy s definovaným defektem typu trhlina byl zvolen konzervativní přístup vycházející z lineárně elastické lomové mechaniky (LELM). Cílem výpočtů je stanovit odpovídající počet zátěžných cyklů, který umožní další bezpečný provoz nápravy, tj. stanovit závislost hloubky trhliny na počtu cyklů pro zadané zatěžovací spektrum. Klíčovým bodem takových výpočtů je stanovení K-kalibrační křivky, tj. závislosti velikosti faktoru intenzity napětí K na velikosti trhliny (v tomto případě charakterizovanou hloubkou trhliny).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.