Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojem člověka v "El Criticón" Baltasara Graciána
Matlová, Anna ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Tématem této práce je pojem člověka v barokním alegorickém románu El Criticón od Baltasara Graciána. Je rozdělena na tři části, z nichž první krátce nastiňuje historické události v Evropě 16. a 17. století. Uvádí do souvislosti životní osud Baltasara Graciána s politickou a hospodářskou krisí ve Španělsku po tridentském koncilu (třicetiletá válka, povstání v Katalánsku a Portugalsku) a konkretizuje některé převládající dobové myšlenky a postoje, jejichž vliv či reakci na ně v Graciánově díle nacházíme (heliocentrismus). Za zásadní považuje založení a pozdější působení jezuitského řádu, vzhledem k etické povaze díla se soustřeďuje na jezuitskou koncepci morálky (princip svobodné volby, Boží Milost, možnost remise hříchu) a přežívající myšlenky Erasma Rotterdamského. Následuje krátká 158 El Criticón, s. 359. Kurzíva A. M. charakterizace barokní literatury a pohled na důležitá literární topoi (bláznovství světa - svět naruby, život jako pouť, svět jako divadlo a pod.) ve vazbě na Kritikon.
Pojem člověka v "El Criticón" Baltasara Graciána
Matlová, Anna ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Tématem této práce je pojem člověka v barokním alegorickém románu El Criticón od Baltasara Graciána. Je rozdělena na tři části, z nichž první krátce nastiňuje historické události v Evropě 16. a 17. století. Uvádí do souvislosti životní osud Baltasara Graciána s politickou a hospodářskou krisí ve Španělsku po tridentském koncilu (třicetiletá válka, povstání v Katalánsku a Portugalsku) a konkretizuje některé převládající dobové myšlenky a postoje, jejichž vliv či reakci na ně v Graciánově díle nacházíme (heliocentrismus). Za zásadní považuje založení a pozdější působení jezuitského řádu, vzhledem k etické povaze díla se soustřeďuje na jezuitskou koncepci morálky (princip svobodné volby, Boží Milost, možnost remise hříchu) a přežívající myšlenky Erasma Rotterdamského. Následuje krátká 158 El Criticón, s. 359. Kurzíva A. M. charakterizace barokní literatury a pohled na důležitá literární topoi (bláznovství světa - svět naruby, život jako pouť, svět jako divadlo a pod.) ve vazbě na Kritikon.

Viz též: podobná jména autorů
1 Mátlová, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.