Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Symetrický a asymetrický kontext slovních úloh a jeho vliv na úspěšnost žáků a jejich chyby
Matějková, Klára ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá souvislostí mezi formulací matematických slovních úloh a jejich správným pochopením u žáků. Hlavní pozornost je věnována sémantickým vodítkům přítomným v zadání slovní úlohy. Práci lze rozdělit na dvě části. V první části, která poskytuje teoretický rámec celé práci, je vymezení pojmu slovní úloha. Zmíněny jsou fáze řešení slovních úloh a možné klasifikace slovních úloh. Větší pozornost je věnována úlohám s antisignálem a jsou zavedeny nové pojmy asymetrického a symetrického kontextu, tzv. sémantických vodítek. Následuje rešerše několika souvisejících zahraničních výzkumů. Jádrem práce je druhá část obsahující výzkum zkoumající, zda budou žáci úspěšnější při řešení úloh s asymetrickým kontextem než v úlohách se symetrickým kontextem. Tento vliv byl zkoumán na dvou typech úloh a pro čtyři věkové kategorie. Výzkum probíhal za pomoci krátkých testů a účastnilo se ho 503 žáků vybraných pražských základních škol a gymnázií a studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Vyšší úspěšnost pro asymetrický kontext než pro symetrický se potvrdila u slovních úloh na dělení u všech účastníků kromě vysokoškolských studentů a u úloh na zápis rovnice byli úspěšnější pouze žáci 2. ročníku SŠ. Součástí práce je návrh možného využití získaných výsledků. KLÍČOVÁ SLOVA Slovní úloha, strategie řešení,...
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MATĚJKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zaměřuje na sebepojetí a emocionální aspekty žáků se specifickými poruchami učení ve středním školním věku. Specifické poruchy učení přináší žákům komplikace nejen ve vzdělávacím procesu, ale mají také dopad na sebehodnocení žáků. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy související s tématem tak, jak je uvádí odborná literatura. Cílem je poskytnout čtenáři základní informace pojící se s touto problematikou. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu. Záměrem výzkumu bylo porovnání žáků se specifickými poruchami učení a žáků bez této diagnostiky. Součástí praktické části je stanovení cílů a hypotéz, charakteristika zkoumaného vzorku, uvedení použitých metod sběru dat a následný rozbor a interpretace získaných informací.

Viz též: podobná jména autorů
4 MATĚJKOVÁ, Karolína
14 MATĚJKOVÁ, Kateřina
2 MATĚJKOVÁ, Klára
2 Matějková, K.
6 Matějková, Kamila
4 Matějková, Karolína
14 Matějková, Kateřina
4 Matějková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.