Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezi vnímaným a zamýšleným kurikulem: argumenty učitelů pro výběr učiva chemie
Matějů, Kateřina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukou chemických výpočtů na základních školách z pohledu učitelů chemie. Teoretická část popisuje jednotlivé druhy kurikula, systém kurikulárních dokumentů v České republice i v zahraničí. Dále se práce zabývá výběrem základního učiva, vlivem učebnic na realizované kurikulum a přístupy ke tvorbě kurikula. V praktické části je představena metodologie Delphi studie, použité k získávání dat. Cílem této práce bylo pomocí této metody najít argumenty, proč učitelé zařazují chemické výpočty do výuky chemie a v jakém rozsahu. Dalším cílem bylo zjistit ideální počet hodin, který by učitelé tématu rádi věnovali a kontrastovat uvedené výstupy RVP a ŠVP škol učitelů zařazených do výzkumného vzorku. Výzkumu se účastnilo 13 učitelů s rozdílnou délkou praxe a rozdílným vzděláním. Pomocí tříkolové Delphi byli získány data o počtu hodin, argumentech i rozsahu tématu chemických výpočtů. Výsledky práce ukazují, že učitelé by věnovali tématu chemických výpočtů v rozsahu hmotnostního zlomku, látkového množství a molární hmotnosti 5 vyučovacích hodin. Argumenty, které byly uvedeny odpovídají cílům vzdělávací oblasti. Uvedené výstupy ŠVP jsou ve většině případů obdobou výstupů RVP. Na tuto práci může navazovat práce na téma chemického názvosloví či vyčíslování z chemických rovnic, protože...

Viz též: podobná jména autorů
3 Matějů, Kamila
2 Matějů, Karel
2 Matějů, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.