Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Impact of company research on cash flow and stability of enterprises
Maršálková, Hana Magdaléna
Jedna z nejlepších cest jak podpořit inovační potenciál firem a celé ekonomiky je sledovat, vyvíjet a zavádět nové nápady a technologie do produktů a služeb. To může být realizováno pomocí licence patentovaného duševního vlastnictví nebo realizací vlastního výzkumu. Cílem práce bylo posoudit vliv provádění firem-ního výzkumu a čerpání projektových podpor na stabilitu a CF firem, k čemuž byla provedena analýza čerpaných prostředků k podpoře výzkumu a posouzena fi-nanční situace firem pomocí finanční analýzy. V této diplomové práci byly srov-nány tři firmy, které se liší svou velikostí, a srovnávací studie prokazuje, že efek-tivita vlastního výzkumu je nejlepší v malé firmě (s méně než 50 zaměstnanci dle terminologie EU o MSP), kde výsledky výzkumu jsou využity a přímo real-izovány v nabídce vlastních výrobků a služeb. Drobná firma (s méně než 10 zaměstnanci) může být dočasně destabilizována potřebou kofinancování, byrok-racií a četností kontrol těchto projektů aplikovaného výzkumu a technologického vývoje. Větší firmy (s více než 50 zaměstnanců) tento typ podpory v podstatě nepotřebují, ale používají ho jako podporu zaměstnanosti, i když zaměstnanci pracují také pro jiné potřeby firmy. Zcela nový fenomén reflektující zkušenosti firem s projekty podpory výzkumu, především nutnost byrokratických zpráv a nejistých pravidel finančních kontrol se začíná projevovat v Evropě i v ČR, firmy realizují výzkum a technologický vývoj nezávisle, bez dotací a z vlastních zdrojů, přičemž získají výsledky mnohem efektivněji, rychleji a bez byrokratických kon-trol. Akademicko-univerzitní sféra má jiné zájmy a kritéria hodnocení, než mají firmy, protože jejich hodnocení jsou na základě scientometrických metod (impak-tované publikace, citace na Web of science, H-indexy vědců a body z Registru in-formací o výsledcích). To je důvod, proč firmy využívají akademicko-univerzitní sféru pro služby, ale pro účely výzkumu mají firmy vlastní divize pro výzkum a vývoj, který je řízen reálnými potřebami a dostupným časem, což neočekávají od akademické sféry. Projekty vědeckého výzkumu a technologického vývoje vyhlašované v TAČR, MPO, Horizont 2020 a pod. jsou vítanou podporou zaměst-nanosti výzkumných divizí firem, ale pro reálnou podporu jsou příliš pomalé, by-rokratické a pouze zřídka v nich firmy oznámí nosnou myšlenku a to z důvodu vykrádání projektů konkurencí. Agentury by měly vážně promyslet a ustálit způ-sob psaní zpráv, zjednodušit byrokratickou zátěž, protože stanovisko firem je, že projekty jsou dobrá podpora výzkumu a vývoje, ale firmy ho jsou schopny realizovat mnohem rychleji, s méně stresy a s mnohem menší byrokratickou zátěží.
Nové trendy v komerčních komunikacích se zaměřením na on-line komunikaci.
Maršálková, Hana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Hrnčíriková, Katarína (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje aktuální situaci i vývojové trendy v oblasti komerčních komunikací,speciálně v on-line komunikaci. Autorka vystihuje současnou situaci na reklamním trhu a věnuje se rovněž vývojovým trendům ve spotřebě a investicích do jednotlivých médií. Následně je poskytnut prostor novým médiím a jejich formám, a to zejména médiu, do kterého se postupně veškerá další média integrují: tedy internetu. Ve své praktické části práce analyzuje vybranou on-line komunikační kampaň, na základě které přináší soubor zobecněných praktických doporučení, kterých by měla dbát každá úspěšná on-line komunikační kampaň.

Viz též: podobná jména autorů
1 Maršálková, Hana Magdaléna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.