Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.